اخبار
کد خبر : 11873 ۱۳۹۹/۱۱/۰۲   ۲۱:۵۲:۲۷

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور:
سیاست‌گذاری‌ها در حوزه معدن باید اصلاح شود

 

رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: سیاست‌گذاری‌ها در حوزه معدن باید اصلاح شود و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری نشود به جایگاه واقعی نمی رسیم.

به گزارش نای قلم، تقی نبئی عصر امروز در دیدار با فعالان حوزه معدن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نیمی از ظرفیت‌های معدنی ما غیرفعال است.

وی افزود: در خصوص بررسی غیرفعال بودن پروانه‌ها، طی یک سال گذشته با همراهی وزارت صمت برای اقداماتی انجام و مشکلات مختلفی در این زمینه احصا شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اضافه کرد: کمبود نقدینگی برای سرمایه‌گذاری، فرسودگی ماشین‌آلات و نبود صنایع معدنی متناسب با ذخایر معدنی از مهمترین دلایل و مشکلات بخش معادن به شمار می‌رود.

نبئی به مشکلات دیگری در حوزه ارتقا و بهبود شرایط معادن کشور نیز اشاره کرد و افزود: بحث خام‌فروشی از ضعف‌های کشور بوده و با توجه به اینکه این موضوع دغدغه اصلی کشور و مسوولان ارشد است، نیاز به ورود نمایندگان مجلس برای حل محدودیت‌ها و تدوین قوانین جدید برای کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی با اشاره به صدور ۱۱ هزار پروانه بهره برداری معدن در کشور، اذعان کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ گواهی کشف معدن به پروانه بهره برداری تبدیل نشده که دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری و سیاست گذاری مناسب در زمینه شناسایی و اکتشاف معادن در گسترش فعالیت های معدنی بسیار مهم است.

وی همچنین بر افزایش نظارت ها در زمینه اکتشاف معادن تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: یک پنجم پایانه های کشور در آذربایجان‌غربی وجود دارد و توان صادراتی بسزایی در این استان داریم.

غلامرضا بابایی افزود: این استان جز پنج استان کشور در زمینه میزان ذخایر معدنی است و باید برای گسترش فعالیت های معدنی از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی همچنین به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها بر تغییر روش های سنتی برداشت ها از معادن استان به روش های نوین تاکید کرد.

در آذربایجان‌غربی ۱۹۶ معدن فعال هستند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا