اخبار
کد خبر : 11863 ۱۳۹۹/۱۱/۰۱   ۱۷:۲۱:۵۸

بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا؛
فعالیت مدارس با حضور «اختیاری» دانش آموزان از امروز آغاز شد

 

بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا و پس از گذشت چهار ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی، حضور «اختیاری» دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی، دانش آموزان تمام پایه های تحصیلی در مدارس کمتر از ۵۰ دانش آموز و هنرستانی ها در شهرهای آبی و زرد از امروز اول بهمن ماه مجاز دانسته شده و درهای مدارس به روی این گروه از دانش آموزان باز است.

به گزارش نای قلم، سال تحصیلی کرونا زده  ۴۰۰-۱۳۹۹ به نیمه خود رسیده و در حالی رفته رفته زمستان را نیز پشت سر می گذارد که دانش آموزان به جز روزهای محدود حضور در مدرسه در هفته های ابتدایی آغاز سال، مابقی روزها پشت سیستم کامپیوتر، تلفن همراه و یا تلویزیون نشسته و آموزش را به طریقه غیرحضوری دریافت کرده اند.

با کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در چندهفته اخیر، ستاد ملی مقابله با کرونا در پنجا و دومین جلسه اش تصمیم به بازگشایی مدارس برای برخی پایه های تحصیلی در شهرهای با وضعیت آبی و زرد از اول بهمن ماه گرفت که در ادامه به علت ابراز نگرانی اولیای دانش آموزان و اعلام مخالفت مسئولان بهداشت و درمان کشور به علت مخاطرات ناشی از افزایش ابتلا به بیماری، رفتن به کلاس درس همانند ابتدای سال تحصیلی، اختیاری شد.

علیرغم آنکه بسیاری از والدین موافق رفتن فرزندشان به مدرسه نیستند از سوی دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش دغدغه آموزش مهارت های پایه در کلاس اول و دوم را دارند و معتقدند آموزش حضوری به ویژه برای این دو پایه از جهات مختلف ضروری است. با این حال هنوز مشخص نیست استقبال از مدارس در این روزها چگونه خواهد بود؟

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می‌گوید: از اول بهمن ماه کلاس‌های حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، کارگاه‌های هنرستان‌ها و مدارس کم جمعیت استان به صورت اختیاری دایر خواهد بود.

مهین منافی می‌افزاید: در بازگشایی اول بهمن ماه همه مدیران، عوامل اجرایی و معلمان مدارس در سطح استان آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند.

وی ادامه می‌دهد: به لحاظ حساسیت پایه‌های اول و دوم و ضرورت ارتباط دانش‌آموزان با معلمان خود وجود دارد این تصمیم اتخاذ، ولی از طرفی چون سلامتی دانش‌آموزان برای دستگاه تعلیم و تربیت از هر چیزی مهمتر است حضور در مدارس اختیاری هست.

منافی با تاکید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خاطرنشان می‌کند: اولیا دانش‌آموزانی که به هر دلیل از آموزش با کیفیت برخوردار نبوده‌اند، می‌توانند برای تکمیل چرخه آموزش فرزندان خود از این فرصت بهره‌مند شوند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا