اخبار
کد خبر : 1185 ۱۳۹۴/۰۹/۱۹   

کاندیداها و مجریان قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: کاندیداها و مجریان برگزاری انتخابات باید قانون و اصول حاکم بر انتخابات را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

به گزارش ناي قلم، علي مصطفوی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با تشریح اهداف دولت تدبیر و امید در سال 94 از تمام سلایق و طیف‌های سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات دعوت کرد.

وي با تسلیت فرا رسیدن رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به هدف گذاری‌های مهم دولت تدبیر و امید در سال 94 اشاره و افزود: دولت تدبیر و امید با تاسی از شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است دو هدف گذاری مهم را برنامه ریزی کرده است.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی افزود : هدف اول دولت به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای بود که کشور را در طول 12 سال با بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مواجه کرده بود و هدف دوم برگزاری با شکوه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

مصطفوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تحقق اهداف دولت نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری دارند گفت : راهنمائی‌ها و حمایت‌ها مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از تیم دیپلماسی کشورمان و همچنین تدبیر دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا این معضل 12 ساله حل و به سر منزل مقصود برسد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی با تشریح هدف دوم دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه سال جاری فرصت مناسبی است تا یک‌بار دیگر همدلی و همزبانی دولت و ملت به اثبات جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه انتخابات فرایندی است که به وسیله آن فرمانروایان مشروعیت می‌یابند گفت : مردم با دخالت در تعیین سرنوشت سیاسی خود در تمامی انتصابات و انتخابات کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش ایفا می‌کنند.

مصطفوی با تاکید بر رعایت اصول حاکم بر انتخابات خاطرنشان ساخت : کاندیداها و مجریان برگزاری انتخابات باید قانون را سرلوحه کار های خود قرار دهند و در تمامی مراحل اصول قانون گرایی، امانت داری، انتقادپذیری، تحمل سلایق، همکاری و هماهنگی را مد نظر داشته باشند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ضمن دعوت از تمام سلایق و طیف‌های سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات از رسانه‌های و مطبوعات خواست زمینه را برای حضور پر شور آحاد مردم در انتخابات و برگزاری با شکوه آن آماده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر به مدت یک هفته فقط در فرمانداری ارومیه صورت خواهد پذیرفت و ثبت نام از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از 28 آذر به مدت یک هفته در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

لازم به توضیح است از 17 فرمانداری فقط فرمانداری‌های ماکو، خوی، ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، مهاباد و بوکان به عنوان مراکز حوزه انتخابیه استان مراحل ثبت‌نام کاندیداها را انجام خواهند داد و بقیه به عنوان حوزه‌های فرعی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا