اخبار
کد خبر : 11824 ۱۳۹۹/۱۰/۲۷   ۲۰:۵۴:۴۴

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
کاهش ۸۰ هزار واحدی شاخص کل بازار بورس آذربایجان غربی ‏

 

مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎آذربایجان غربی گفت:شاخص کل بازار بورس با ۸۰.۹۱۹ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۱.۲۲۹.۸۳۶ واحد رسید.

به گزارش نای قلم، وحید جوادی در گفتگویی اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد ۷۵.۸۵۲.۷۲۰ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۹۲۴.۸۹۰.۹۲۰.۳۳۴ ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۵۰ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

او بیان کرد: شاخص کل بازار بورس با ۸۰.۹۱۹ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۱.۲۲۹.۸۳۶ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۷۵۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۸.۳۲۰ واحد رسید.

مدیر‎ ‎بورس منطقه‌ای‎ ‎آذربایجان‌غربی گفت:در طول هفته در تالار ارومیه ۱۱ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۱۹۹ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توانا بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵/۴۶ درصد به خود اختصاص داد.

*کیفیت هوای ارومیه سالم است

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: پس از سپری شدن شش روز از هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ارومیه، شاخص آلودگی هوا در ۴۸ ساعت گذشته کاهش یافت و هوای ارومیه با شاخص ۶۵، در شرایط قابل قبول و سالم قرار دارد اما همچنان لازم است تا شهروندان موارد لازم برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌های جوی را رعایت کنند.

به گزارش نای قلم، سعید موسوی در گفتگویی اظهار کرد: در این فصل سال، سرما و وارونگی هوا شرایط جوی و محیطی را برای افزایش آلاینده‌ها فراهم می‌کند و باید نسبت به کاهش عوامل آلاینده توجه شود.

وی با بیان اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست و داشتن هوایی سالم و پاک در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی برای تردد در سطح شهر استفاده کنیم، تاکید کرد: رانندگان برای کمک به کاهش غلظت آلایندگی‌های جوی به طور حتم اقدام به معاینه فنی خودروی خود کنند.

*افتتاح ۳۷ کیلومتر کریدور بزرگراهی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ٣٧ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در نقاط مختلف این استان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نای قلم، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح  ۳۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی استان در سال جاری گفت: از ابتدای امسال ٣٣ کیلومتر از این کریذور به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۵۴۷ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.

حمزه‌لو افزود: حدود ۳۱۳ کیلومتر از این میزان با پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال با تدبیر این دولت به بهره‌بردای رسیده است.

او بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور از حوزه استحفاظی بوکان تا مرز بازرگان در دست احداث است که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سال در حوزه شمال و جنوب استان به اتمام خواهد رسید.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا