اخبار
کد خبر : 11814 ۱۳۹۹/۱۰/۲۵   ۲۲:۳۵:۰۷

در ۲۴ ساعت گذشته؛
۲۴۰ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شدند

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۲۴۰ نفر در استان به بیماری کووید ۱۹ بودیم که از این تعداد حدود ۴۰ نفر بستری شده‌اند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته تنها چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار۳۴۱ نفر با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، از این تعداد، ۱۶۳ نفر مشکوک به کرونا و ۱۷۸ نفر نیز مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همچنین ۱۲۹ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه و ۲۹ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۴۱۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۱ هزار و ۵۲۲ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

وی گفت: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

حدود ۷.۷ درصد مبتلایان و شش درصد فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا