اخبار
کد خبر : 11813 ۱۳۹۹/۱۰/۲۵   ۲۲:۲۳:۲۷

در جلسه مشترک عنوان شد؛
ضرورت توانمندسازی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان

 

در جلسه مشترک مدیران کل زندان ها و آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی بر ضرورت توانمندسازی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان تاکید شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به سند تحولی قوه قضائیه گفت: در این سند که توسط ریاست قوه قضائیه رونمایی شد بر نقش و اهمیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان تاکید فراوانی شده است.

حمزه بروجنی، افزود: به خوبی آگاهیم اگر زندانی بتواند در داخل زندان حرفه ای یاد بگیرد و توانمند شود، می‌تواند در خارج از زندان با مشغول شدن به کار و حرفه مناسب، کسب روزی حلال کرده و مجددا به زندان باز نگشته و با بودن در کنار خانواده از آسیب‌های اجتماعی که برای خانواده‌ها متصور است جلوگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سهم و برش استانی ترسیم شده توسط سازمان زندان ها برای آموزش زندانیان، اضافه کرد: خوشبختانه با وجود وضعیت کرونایی جامعه، کلاس های آموزشی در داخل زندان ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و تاکنون یک هزار و 129 نفر آموزش انجام گرفته که برای اتمام مقدار سهم 2 هزار و 850 نفر تعیین شده تا پایان سال وقت داریم که به یقین آن نیز انجام می‌شود.

بروجنی به ظرفیت های موجود آموزشی و اشتغال در زندان های استان نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در سطح استان برای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان موجود است، از جمله ۱۱ سوله ۹۰۰ متری در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان در شهرستان خوی که آماده تجهیز و اشتغال زندانیان است و همچنین مراکز فعالی در شهرستان ماکو ، نقده و میاندوآب که می‌توانند بخش وسیعی از زندانیان را در خود مشغول کنند.

بروجنی تصریح کرد: ما از مسئولان امر، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد تقاضا داریم دست ما را در امر اصلاح و بازآفرینی مددجویان بگیرند چرا که زندانیان برادران و خواهران دینی ما هستند که با توجه به شرایطی در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه و آغوش خانواده وظیفه همگانی است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیز گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی آموزش تعطیل نبوده و از روش‌های تلفیقی و ... توانسته‌ایم حرفه‌آموزی در زندان‌ها به ویژه در شش ماهه دوم گسترش بدهیم و همین کاری هم که در این شرایط انجام شده جهادی بوده است و امیدواریم تا پایان سال به سهمی که تعیین شده برسیم و تا کنون به 118 هزار و 673 نفر ساعت آموزش داده شده است .

محمدسلیم عباسی تصریح کرد: با افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی ارومیه نوید خوبی برای انجام کارهای خیلی خوب و جامع که می‌توان تعداد حرفه‌ها را افزایش داد و استانداردهای بیشتری تحت پوشش قرار داد را به ارمغان آورد و به سمت این مسئله حرکت کنیم که ضریب بازگشت به زندان را تا حد ممکن به صفر برسانیم و برای افرادای که به هر دلیلی راهشان به زندان می‌رسد با حرفه‌آموزی و اموزش اشتغال بعد از رهایی از زندان به شغل و حرفه مناسب مشغول باشند.

وی افزود: ما آمادگی داریم با افتتاح مراکز دیگر از همین امروز هر کاری که لازم باشد انجام بدهیم و حتی در بعد ظهر ها هم کلاس های آموزشی برپا شود، چرا که مقوله اشتغال زندانیان را بسیار کاربردی می‌دانیم.

عباسی اضافه کرد: از آنجائیکه آموزش در حین کار بسیار تاثیرگزار است، ۱۶۰ مرکز کارگاهی همچنین کارگاه‌های که شما صلاح می‌دانید آماده آموزش استاندارد زیر نظر مربیان فنی و حرفه ای به زندانیان هستند.

در پایان این جلسه معاونان و کارشناسان هر دو مجموعه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و ابلاغ های هر دو مجموعه توسط مدیران کل به کارشناسان اهدا شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا