اخبار
کد خبر : 11812 ۱۳۹۹/۱۰/۲۵   ۲۲:۰۱:۳۰

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی مطرح کرد
دستیابی به اشتغال پایدار با توسعه مشاغل خانگی

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اجرای موفق و تاثیرگذار طرح مشاغل خانگی در استان را امیدوارکننده دانست و گفت: دستیابی به اشتغال پایدار در گرو توسعه مشاغل خانگی است.

به گزارش نای قلم، ابوالفضل عبادی امروز در کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌شود و در همین راستا پیش‌بینی می‌شود درصد اشتغال‌زایی و بهره‌مندی طیف وسیعی از متقاضیان این طرح بسیار بالا باشد.

وی با بیان اینکه امروزه درآمدزایی مشاغل خانگی بالاست، افزود: امروزه مشاغل خانگی تنها شغل‌های سنتی گذشته از جمله قالیبافی نیست بلکه دنیای مجازی نیز به این فضا ورود یافته است به گونه‌ای که هر شخص با استفاده از کامپیوتر با اپلیکیشنی در تلفن همراه می‌تواند اشتغال ایجاد کرده و به سطح وسیعی از جامعه خدمات ارائه دهد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مسئله توانمندسازی متقاضیان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: نکته حائز اهمیت به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد اشتغال پایدار است.

عبادی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خود متقاضیان واقعی را در راستای اجرای موفق طرح، استعدادیابی می‌کند، افزود: جهاد دانشگاهی با شناسایی افراد جویای کار که حقیقتا به دنبال اشتغال هستند سهم مهمی در اجرای موفق طرح دارد.

محمدامین فرخی معاون اشتغال اداره کل کار آذربایجان غربی نیز با تشریح مولفه‌های موثر بر بازار مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: باید عنوان مشاغل خانگی با مطالعه و بررسی از محدودیت صرف شغل در خانه فراتر رود و در صورت تایید و تحقق این مهم سبب عمق‌بخشی پایداری قرار گرفتن در زنجیره‌های توسعه‌های کسب و کارهای بزرگتر از آن و تحقق کیفی اتصال به بازار و رونق و ثبات هر چه بیشتر آن می‌شود.

سیدجعفر ایرانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی هم با تشریح اهداف آموزشی گفت: در اجرای گام‌های اصلی طرح نوآوری‌هایی مدنظر بوده که متناسب با نیاز و دغدغه‌های استانی است و آموزش‌های این نهاد منجر به مهارت‌آفرینی با خروجی اشتغال پایدار می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان غربی با اشاره به اجرای موفق مرحله اول طرح مشاغل خانگی به صورت پایلوت در استان تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای طرح مذکور تعداد ثبت‌نام کنندگان بیشتر از سهمیه ابلاغی به استان است که برنامه‌ریزی مدونی برای آن صورت گرفته است.

علی دیلمقانی با اشاره به اقدامات انجام در مرحله دوم اجرای طرح مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: ابلاغ قراردادها، تبلیغات گسترده در سطح استان برای معرفی هرچه بیشتر رشته‌های این طرح، ثبت‌نام متقاضیان و ارزیابی ثبت‌نامی‌ها تا به امروز انجام شده که هفته آینده نیز وارد مرحله استعدادسنجی و ارائه مشاوره یا آموزش می‌شویم.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح شامل بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان است که مکتوب به تهران برای بررسی ارسال شده است، گفت: نقاط قوت، ضعف و تهدیدهای استان از طریق مصاحبه با دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان موفق از طریق پرسشنامه احصا شده است.

دیلمقانی در خاتمه براساس نتایج خروجی مطالعاتی طرح به یافته‌های و نقاط قوت ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای آن اشاره کرده

ولی‌زاده معاون پژوهشی واحد با اشاره به فازهای مختلف اجرایی و نقش پژوهش در آن خاطرنشان ساخت: تمام عملیات اجرایی این طرح بر مبنای یافته‌های پژوهشی با همکاری گروه‌های مربوطه در ادامه فازهای اجرایی پیگیری می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا