Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11811 ۱۳۹۹/۱۰/۲۵   ۲۱:۳۵:۴۵

رئیس جهاد دانشگاهی استان خبر داد؛
ثبت‌نام بیش از یک هزار نفر در طرح ملی مشاغل خانگی

 

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک هزار و 140 نفر از طریق سامانه ملی مشاغل خانگی ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان ارزیابی‌های اولیه را طی کرده‌اند.

به گزارش نای قلم، امین رستم‌زاده امروز در کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ملی مشاغل خانگی در استان از ابتدای شهریور ماه سالجاری با ظرفیت 500 نفر آغاز شد که با استقبال متقاضیان مشاغل خانگی مواجه شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس به متقاضیان آموزش‌ها، مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه می‌شود.

رستم‌زاده با اشاره به گام‌های اجرایی این طرح ملی در استان اظهار کرد: استعدادسنجی، توانمندسازی و اتصال به بازار از جمله گام‌های اجرایی فاز اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی است که در مرحله استعدادسنجی اطلاعات فردی، سطح مهارت فنی، سوابق کار، انگیزه، تجربه در فروش، خلاقیت، کار تیمی متقاضیان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله توانمندسازی مشاوره‌ها و آموزش‌های عمومی و تخصصی به متقاضیان ارائه می‌شود و در مرحله اتصال به بازار با شناسایی حداقل 40 پشتیبان اقدامات مربوط به برندسازی و توسعه و فروش محصول به انجام خواهد رسید.

رستم‌زاده با اشاره به نسبت سهم مشاغل خانگی کشور در مقایسه با سایر کشورها خاطرنشان کرد: باید مختصات مشاغل خانگی به سمت قرار گرفتن در زنجیره ارزش کسب و کارهای بزرگتر سوق داده شود و از این منظر حایز اهمیت و مورد تامل باشد که ماهیت خروجی شغل در چه زنجیره‌ای ارزش‌آفرینی می‌کند.

وی با تشریح اهمیت نگاه متفاوت به مشاغل خانگی و متناسب‌سازی آن گفت: جغرافیا و ابعاد بازار مشاغل خانگی نیز نیازمند بازمهندسی و رصد متمایزانه علمی و ظریف و طراحی مدلی براساس آن یافته‌های علمی و عملی است.

مدیر طرح مشاغل خانگی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مرحله اتصال به بازار در اجرای طرح مشاغل خانگی گفت: در اجرای طرح مشاغل خانگی هدف ایجاد اشتغال بدون تکیه بر تسهیلات است تا افراد جویای کار با تکیه بر توانمندی‌های خود و بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده در این طرح صاحب اشتغالی پایدار شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ابعاد فرهنگی و بینشی طرح برای این نهاد بسیار حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بسیج همه معاونت‌های واحد در صدد است تا همه ابعاد آموزشی پژوهشی فرهنگی اتصال به بازار و اشتغال آفرینی طرح را با ظرفیت جهاد دانشگاهی، مشاوره‌ها و نظارت اداره کل کار و امور اجتماعی  به یک کار پرخیر و برکت و خروجی مدار الگویی به شکل گزین و وزین مدیریت کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا