اخبار
کد خبر : 1181 ۱۳۹۴/۰۹/۱۷   

مورد فوتی از آنفلوآنزا در آذربایجان غربی نداریم

 معاون فنی مرکز بهداشت استان آذربایجان غربی گفت: مورد فوتی از آنفولانزا در آذربایجان غربی تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش نای قلم، وحید حقیقیبا در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما شرایط برای شیوع و گسترش بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا مهیا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و ۶۰۹ مورد بیمار دارای علائم تب و سرفه در ۱۷ پایگاه دیده وری منتخب استان ثبت شده است افزود: تعداد ۳۹۴ مورد بیمار دارای علائم تنفسی شدید در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان و مراقبت قرار گرفته اند.

حقیقی ادامه داد: از تمام موارد بستری نمونه برداری جهت بررسی از نظر آنفلوانزا و کوروناویروس به عمل آمد که تعداد ۸۲ نفر از نظر آنفلوانزای فصلی مثبت گزارش شد که از این تعداد ۵۵ مورد مربوط به آنفلوآنزای نوع B و ۱۳ مورد آنفلوآنزای H۳N۲ و ۱۴ مورد  آنفلوآنزایH۱N۱ است، از این تعداد چهار مورد آنفلوآنزایH۱N۱ در دو ماه اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه موارد تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند و مورد فوتی از آنفلوآنزا در استان وجود نداشته است اظهار داشت: جهت پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری توصیه می شود موراد بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان آذربایجان غربی جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار، شستن مکرر دستها با آب و صابون بخصوص در صورت تماس دستها با سطوح و اشیا و استفاده از دستمال کاغذی موقع عطسه و سرفه برای پوشاندن دهان و بینی از مهمترین موارد بهداشتی عنوان کرد.

وی همچنین بر پرهیز از مالیدن دست ها به چشم ها، دهان و بینی، دفع صحیح دستمال آلوده به ترشحات دهان وبینی را از دیگر نکاتی برشمرد که ابتلا به بیماری در بین افراد را کاهش می دهد.

حقیقی همچنین با تاکید بر اینکه در صورت بروز بیماری باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد گفت: اگر بیمار شدیم در منزل تا هفت روز بعد از بروز علایم استراحت کنیم، از رفتن به محل کار یا اماکن تجمعی خودداری و در صورت تشدید علایم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا