اخبار
کد خبر : 11809 ۱۳۹۹/۱۰/۲۵   ۱۴:۵۶:۱۱

مدیر کل آموزش و پرورش استان:
108 هزار نفر در آذربایجان غربی به شاد دسترسی ندارند

 

با شیوع اپیدمی کرونا، تعطیلی مدارس و شروع آموزش‌ مجازی، کادر آموزش و پرورش به خصوص معلمان درگیر سختی‌های این فضا شدند؛ بدون تردید برای آموزش مجازی زیرساخت‌های لازم باید تامین شود. این در حالیست که هنوز خیلی از کاربران اعم از دانش‌آموزان و معلمان از کیفیت خدمات شبکه شاد رضایت ندارند و همچنان درگیر مشکلات تدریس و آموزش آنلاین هستند.

ناگفته پیداست هر شیوه جدید آموزشی با چالش‌های خاص خود روبروست و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت بدان وجود دارد. اما آنچه از بدیهیات است اینست که در آموزش آنلاین، نحوه آموزش، زمان ناکافی تدریس، قطعی اینترنت، به روز نشدن نرم افزار شاد و کند بودن سرعت اینترنت از جمله دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید که برای دانش‌آموزان و معلمان و والدین نگرانی‌هایی درپی دارد، کما اینکه خیلی از دانش‌آموزان به این برنامه آموزشی دسترسی ندارند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۲۲ هزار دانش‌آموز است که به گفته مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از این تعداد 108 هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد 33 هزار و 400 نفر دانش آموزان مناطق عشایری هستند و از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.

مهین منافی در حاشیه افتتاح مدرسه روستای اگریقاش شهرستان مهاباد اظهار کرد: به علت نبود زیرساخت‌های اینترنتی ۱۰۸ روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست.

وی افزود: در بیش از یک هزار روستای آذربایجان غربی که در مناطق زرد و سفید هستند، کلاس‌های حضوری کمتر از هفت نفر برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: 447 هزار نفر از دانش آموزان استان در سامانه شاد آنلاین هستند و 10.19 درصد از کل دانش آموزانی که در شاد ثبت نام کرده اند حضور ندارند که علل مختلفی دارد و برای آنها پک های آموزشی مختلف و کلاس‌های رفع اشکال در نظر گرفته شده است.

منافی بیان کرد: در تابستان امسال با همکاری آموزش و پرورش و مسوول آی تی استان یکهزار و ۷۱۱ مدرسه روستایی و یکهزار و ۵۲۵ مدرسه شهری تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۰ هزار محتوا برای دانش آموزان استان در مقاطع متوسطه اول و دوم از زمان شیوع ویروس کرونا تهیه شده و کل کتاب‌های ابتدایی محتواسازی و در شبکه شاد بارگذاری شده ‌است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا