اخبار
کد خبر : 11796 ۱۳۹۹/۱۰/۲۴   ۱۱:۰۰:۴۲

نگاه؛
مردم گرفتار کرونا، آلودگی هوا و خاموشی‌های زمستانی

 

مردم ارومیه در این روزهای تلخ کرونایی علاوه بر آلودگی هوا با رخداد نامبارکی به نام خاموشی‌های زمستانی مواجه شده‌اند.

به گزارش نای قلم، بدون تردید داستان خاموشی‌های زمستانی با تابستانی یکی نیست چراکه این خاموشی‌ها در شرایط حاضر در حالی اتفاق می‌افتد که فصل امتحانات دانشگاه‌هاست و با نبودن برق مودم منازل از کار افتاده و در تمام مدت خاموشی امکان استفاده از اینترنت برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم نیست و دانشجویانی که یک ترم تحصیلی را با شهریه‌های سنگین و بدون کلاس حضوری پشت سر گذاشته‌اند نمی‌توانند در امتحانات شرکت کنند.

قطعی برق علاوه بر مختل کردن آموزش‌های آنلاین، از کار افتادن آسانسور آپارتمان‌ها، بسیاری از خدمات دولتی، بانکداری الکترونیک و خدمات مراکز درمانی که به برق اضطراری مجهز نیستند، بخش‌های دیگر زندگی مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که وسیله گرمایشی و آبگرمکن بسیاری از واحدهای مسکونی پکیج و رادیاتور است و قطع برق یعنی نداشتن آب گرم و ماندن در خانه سرد.

بدون اغراق باید گفت که قطع شدن برق در این فصل از سال و در این روزهای تلخ کرونایی یک مصیبت گریزناپذیر به معنای واقعی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در خصوص قطعی برق برخی از مناطق اعلام کرده است، هم اکنون به علت افزایش سرمای هوا، تامین سوخت نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است.

اکبر حسن‌بکلو افزوده است، اگر مردم یک الی دو درجه دمای محیط خانه و محل کار خود را پایین بیاورند و صرفه‌جویی کنند خاموشی نخواهیم داشت.

به گفته وی این قطعی به علت کاهش سوخت نیروگاه‌های تولید برق در کشور اتفاق افتاده و ما مجبور به تامین کمبود سراسری تولید نسبت به مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه کمبود ۲۰ درصدی در تولید برق مورد نیاز شهری در کشور داریم، اظهار کرده است، به همین خاطر از دیروز خاموشی در برخی از مشترکان اعمال شده است.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند و یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا