اخبار
کد خبر : 11787 ۱۳۹۹/۱۰/۲۳   ۱۷:۱۲:۱۳

معاون استاندار تاکید کرد؛
کمبودی از بابت تامین تخم‌مرغ وجود ندارد

 

تخم مرغ، تنها محصول پروتئینی مانده در سفره‌های مردم است که در این آشفته بازار معلوم نیست چه بلایی قرار است بر سر آن بیاید.

تغییر چندین باره و افزایشی قیمت مرغ و به دنبال آن تخم‌مرغ باعث شده تا نه مردم و نه بازار نداند که باید با چه قیمتی این محصولات را تهیه کنند.

قیمت تخم‌مرغ در حال حاضر به اندازه قیمت مرغ در بازار آزاد یعنی شانه‌ای ۵۰ هزار تومان رسیده است و می‌رود که همانند مرغ از سفره‌های مردم به ویژه قشرهای کم درآمد حذف شود.

این در حالیست که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرده است هیچ کمبودی از بابت تامین تخم مرغ توسط مرغداری‌های استان وجود ندارد.

نادر صادقی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار در روزهای اخیر افزوده است، سازمان صمت استان باید بر روند توزیع و قیمت تخم‌مرغ در بازار فروش به قیمت مصوب نظارت بیشتری داشته باشد.

حال اگر کمبودی وجود ندارد علت افزایش قیمت تخم‌مرغ چیست؟!

بدون تردید نتایج گرانی این محصولات حذف از سبد خانوار و بروز آسیب‌های سلامتی در آینده است که می‌تواند هزینه‌های بیشتری به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین از موجودی ۷۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان خبر داد و افزود: هیچ مشکلی از بابت تامین سیب شب عید کشور توسط استان وجود ندارد و این مسئله نباید خللی در روند صادرات سیب استان ایجاد کند.

صادقی پیشنهاد داد: جهاد کشاورزی و سازمان صمت، در خصوص تهاتر صادرات سیب استان و واردات میوه های گرمسیری را پیگیری کند تا صادرکنندگان سیب استان متضرر نشوند.

وی همچنین گفت: اتحادیه کامیونداران یخچالدار کشور اعلام کرده است تا در صورت نیاز می توانند تا سه هزار کامیون یخچال‌دار را برای صادرات محصولات کشاورزی استان در اختیار صادرکنندگان قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برخی کمبود ها در روغن جامد اظهار داشت: با توجه به فرهنگ منطقه بیشتر مردم رغبت زیادی برای استفاده از روغن‌های جامد دارند و ضروری است سازمان صمت پیگیری‌های لازم را برای افزایش سهمیه روغن جامد برای استان انجام دهد.

در این جلسه طرح هوشمند سازی نظارت بر روند توزیع آرد و پخت نان نیز ارائه شد.

به نظر می‌رسد ضروری است تا دولت ضمن حمایت از تولیدکننده از بروز مشکلات عدیده در زمینه تولید مواد غذایی اساسی پیشگیری کند که پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش، تأمین نهاده‌های دامی با ارز دولتی، تهیه دان مرغ و پرداخت یارانه می‌تواند به کاهش چالش‌های این بخش کمک کند.

افزایش بی رویه قیمت‌ها بویژه در برخی کالاهای اساسی می‌تواند در کنار مشکلات اقتصادی و معیشتی برای خانواده‌ها به چالش‌های روحی و روانی بیشتر مردم نیز منجر شود لذا انتظار می‌رود با تشکیل کارگروه ویژه با حضور مدیران صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌های صنفی و استانداری با حمایت از تولیدکنندگان و تشدید بازرسی‌ها برای پیشگیری از تداوم افزایش بی رویه قیمت‌ها که موجب نارضایتی مردمی نیز خواهد شد جلوگیری شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا