اخبار
کد خبر : 11770 ۱۳۹۹/۱۰/۲۱   ۱۶:۱۷:۵۷

مدیر کل ارتباطات استان:
پروژه فیبر نوری روستایی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرای 100 درصدی فاز اول پروژه توسعه فیبر نوری روستایی (تار) خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: اجرای این پروژه با هدف توسعه پهن باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در سه فاز اجرایی می‌شود که امروز فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: فاز اول این پروژه با پیمانکاری مخابرات استان برای بیش از 70 کیلومتر فیبرگذاری در مناطق محروم و روستایی به اتمام رسید که با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی و به تبع آن افزایش ظرفیت استفاده از شبکه ارتباطی روستایی اضافه کرد: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش می یابد.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط مرزی، کوهستانی و صعب العبور بودن استان و طی نظارت و پیگیری‌های صورت گرفته گفت: فاز اول این پروژه با وجود تمام موانع و مشکلات به علت شرایط جغرافیایی استان به اتمام رسید و برنامه ریزی برای اجرای  فازهای بعدی این پروژه در دستور کار است.

وی طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) از طریق فیبر نوری را در راستای ارتقای کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان دانست و افزود: پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان، اتصال نقاط مختلف و دورافتاده در دستور کار قرار دارد و با اتمام این پروژه در فاز های بعدی مشکل تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان رفع می شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا