اخبار
کد خبر : 11767 ۱۳۹۹/۱۰/۲۱   ۰۹:۴۷:۱۰

امسال؛
12 فقره پرونده احتکار در ارومیه تشکیل شد

 

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری 12 فقره پرونده احتکار در ارومیه تشکیل شده است.

به گزارش نای قلم، ایرج مرندی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بیش از23 میلیارد و 528 میلیون ریال است که برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی اقلام احتکاری کشف شده طی سال جاری را انواع خودرو، سیمان، روغن موتور، روغن نباتی، لاستیک، آرد، برنج و شکر اعلام کرد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در روزهای اخیر در بازرسی از انبار کالاهای اساسی در مرکز استان بیش از 28 تن انواغ روغن نباتی احتکار شده در دو انبار کشف و ضبط شد.

مرندی اضافه کرد: انبارهای سطح استان باید در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و ورود و خروج کالاها نیز به موقع اعلام موجودی شود در غیر اینصورت کالاهای موجود در انبارها احتکار محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی سطح شهرستان ارومیه 19 تن انواع روغن نباتی مایع و جامد که در یکی از انبارها احتکار شده بود کشف و پس از تکمیل پرونده احتکار به ارزش بیش از 2 میلیارد و 272 میلیون ریال برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: همچنین مقدار 9 هزار و 640 کیلوگرم روغن نباتی به تعداد یک هزار و 928 حلب پنج کیلویی که در یک انبار دیگر احتکار شده بود کشف و پرونده احتکار به ارزش بیش از یک میلیارد و 359 میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا