اخبار
کد خبر : 11759 ۱۳۹۹/۱۰/۲۰   ۱۸:۴۱:۴۵

با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
هشدار هواشناسی سطح زرد در آذربایجان غربی

 

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص افزایش غلظت و انباشت الاینده ها در شهرهای پر جمعیت استان هشدار داد .

به گزارش نای قلم، در اطلاعیه شماره 52 این اداره کل با اشاره به استمرار شرایط جوی ازروز شنبه تا پایان روز چهارشنبه، در خصوص افزایش غلظت آلاینده های جوی تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس درشهرهای پرجمعیت استان هشدار داد.

براساس این اطلاعیه، مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده‌ها، تاکید به عدم تردد غیرضروری بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد، در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی می‌تواند خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌ شود که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا