اخبار
کد خبر : 1172 ۱۳۹۴/۰۹/۱۶   

رفع رکود نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد

استاندار آذربايجان غربي گفت: اشتغالزایی، رونق اقتصادی و رفع رکود نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد و ما باید با ایجاد زیرساخت ها بستر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصي آماده کنیم.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت که در نهمین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که در سالن جلسات همکف استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از حضور فعالين اقتصادی خارجي و داخلی در راستای رشد و توسعه آذربايجان‌غربي حمايت  و پشتیبانی مي‌كنيم.

وی با تاکید بر حمايت از حضور و فعاليت سرمايه گذاران خارجي و داخلی در استان گفت: آذربايجان غربي در حوزه های مختلف صنعتي، معدني، گردشگري، توليدي، كشاورزي و انرژي دارای پتانسیلهاي فراوانی برای سرمایه گذاری است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: فضای کسب و کار نسبت به گذشته تغییرات زیادی پیدا کرده و ما نیز بصورت جدی پیگیر مشکلات سرمایه گذاران هستیم و اجازه نمی دهیم فضای کسب و کار در استان دچار آسیب شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید نجات بخش اقتصاد کشور باشد تصریح کرد: هدف ما در استان، توسعه صادرات غیر نفتی است.

سعادت ادامه داد: سرمایه گذاری عامل مهم ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی است و باید همه ما برای این امر تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مرزی بودن استان افزود: تکمیل زیرساخت‌های لازم در مرز می‌تواند شرایط و مسیر رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی را در استان تسهیل کند.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و برنامه های ستاد احیا در جهت نجات این دریاچه افزود: ما در استان با مشکل کم آبی مواجه هستیم لذا باید با صرفه جویی در مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی، ضمن کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، آب مورد نیاز بخش صنعت شامل شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان را نیز تامین کنیم.

سعادت افزود: برای احیای دریاچه ارومیه باید به فکر تغییر رژیم اشتغال از کشاورزی سنتی به سایر بخشها مانند صنعت، معدن و گردشگری باشیم که در این مسیر، مناطق ویژه اقتصادی بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال جایگزین در بخش صنعت، معدن، تجارت و همچنین صنایع پشتیبان کشاورزی می باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا