اخبار
کد خبر : 11697 ۱۳۹۹/۱۰/۱۴   ۲۱:۰۵:۳۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد؛
ضرورت رعایت اصول تغذیه سالم برای کنترل کرونا

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شاه‌کلید پیشگیری از ابتلا به کرونا افزایش و تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن از طریق تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی است.  

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونا، رعایت اصول تغذیه سالم در کنار پیروی از پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و کنترل بیماری کروید -۱۹ برای تقویت سیستم ایمنی بدن حائز اهميت است .

وی افزود: در این دوران، ضرورت ماندن در منزل موجب تغییراتی در الگوی غذایی خانواده شده است به طوری که ریزه‌خواری و مصرف تنقلات کم‌ارزش غذایی، افزایش زمان تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و تبلت و شبکه‌های مجازی و در نتیجه کاهش تحرک بدنی از عواملی است که با بروز اضافه وزن و چاقی و برخی کمبود های تغذیه ای می‌تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و شانس ابتلا به کرونا را افزایش دهد و در صورت ابتلا به بیماری روند بهبودی را با تاخیر مواجه سازد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: لذا در سال جاری همانند سال‌های گذشته مقرر شده است که بسیج ملی تغذیه با شعار "تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا " از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در سراسر کشور برگزار شود.

انتظارمهدی افزود: با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد ولی باید توجه کنیم که تغذیه صحیح به معنی مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست بلکه با استفاده از جایگزین‌های مواد غذایی می‌توان تغذیه‌ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است آحاد جامعه اطلاعات و پیام‌های مربوط به تغذیه صحیح و سالم را از طریق منابع معتبر رسانه‌ای دریافت کنند .

گفتنی است، سامانه تلفنی 4030 یکی از اقدامات مهمی است که در شرایط فعلی به دلیل عدم امکان مراجعه حضوری جمعیت به مراکز خدمات جامع سلامت برای ارائه خدمات مشاوره تغذیه برنامه ریزی شده است و همه روزه از ساعت 15 لغایت 20 پاسخگوی سوالات تغذیه‌ای تماس گیرندگان هستند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا