اخبار
کد خبر : 1168 ۱۳۹۴/۰۹/۱۵   

احيای 700 کيلومتر مربع از درياچه اروميه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارش های اخیر 700 کیلو متر مربع از مساحت بخش جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه را که کاملا خشک شده بود آبگیری کرد.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف بارش های مطلوب از آغاز سال آبی جاری، هم اکنون در بخش جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه ارتفاع آب در 700 کیلومتر مربع به 12 تا 20 سانتی متر مربع رسیده است.

وی افزود: در مهر و آبان ماه سالجاری میزان آب ورودی به پارک ملی دریاچه ارومیه از طریق رودخانه ها، زه آب ها و بارش ها به بیش از 90 میلیون متر مکعب رسیده است.

آراسته با بیان اینکه در حال حاضر سطح آبگیری دریاچه ارومیه هزار و 100کیلومتر مربع است اضافه کرد: با لایروبی رودخانه های منتهی به حوزه آبریز پارک ملی دریاچه ارومیه و اتصال زرینه رود به سیمینه رود جریان ورود آب به سطح پارک ملی دریاچه ارومیه تسهیل می شود.

وی گفت: امسال 40 میلیارد ریال برای اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه از جمله مالچ پاشی و احداث آبگیر در جزایر این دریاچه هزینه می شود.

آراسته در خصوص اعتبارات احیای دریاچه ارومیه این دستگاه اجرایی نیز خاطر نشان کرد: اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان برای پروژه قرق چهار هزار کیلومتر مربع از سواحل دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست منطقه در سال جاری ابلاغ شده است که منتظر تخصیص این اعتبارات برای اجرای پروژه هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز اعتباری در حدود چهار میلیارد تومان برای پروژه های مالچ پاشی، احداث سطح آبگیر در جزایر، تثبیت بیولوژیک ریزگردها در حوضه دریاچه ارومیه توسط این اداره کل هزینه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا