اخبار
کد خبر : 1167 ۱۳۹۴/۰۹/۱۵   

بی تفاوتی به مسائل سیاسی، تهدید جدی برای دانشگاه هاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بی تفاوتی به مسائل سیاسی خطری است که دانشگاهها را تهدید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار فعالان تشکل های دانشجویی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشجویان نباید به مسائل سیاسی بی تفاوت باشند، افزود: توجه دانشگاهها به مباحث سیاسی باعث پویایی و کارآمدی آنها می شود.

وی اضافه کرد: طبق آموزه هایی دینی، در جامعه اسلامی باید معتقد به تضارب آرا باشیم و باید تحمل شنیدن حرف همدیگر را داشته باشیم که در این خصوص دانشگاه ها نقش بسزایی دارند.

وی اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دانشجویان و دانشگاهها در عین توجه به مسائل سیاسی نباید آلت دست جناح های سیاسی مختلف باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: تشکل های دانشجویی، استقلال خود را حفظ کرده و فرصت سوء استفاده و نفوذ را به جناح های سیاسی ندهند.

امام جمعه ارومیه به توجه هرچه بیشتر دانشجویان به مطالعه تاکید کرد و افزود: امید رهبر معظم انقلاب به شما دانشجویان است که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید مطالعه و تحقیق در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: نفوذ جهان سلطه در بین جامعه دانشجویی یکی از دغدغه های رهبری است و به همین دلیل جامعه دانشجویی باید با درایت اجازه این نفوذ را از جهان سلطه بگیرد.

حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی رئیس شورای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان غربی نیز در این دیدار به بیان جایگاه دانشجو پرداخت و افزود: دانشجویان در تمامی عرصه ها اعم از هشت سال جنگ تحمیلی و عرصه های دیگر به خوبی نقش آفرینی کرده اند چنانچه بسیاری از فرماندهان جنگ همانند شهید باکری از قشر دانشجو بودند.

در ادامه این دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسائل جامعه پرداختند.

به گزارش ایرنا این دیدار به مناسبت 16 آذر با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

16 آذر یادآور اعتراض دانشجویان به سفر نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا به ایران و شهادت چندتن از دانشجویان در اعتراض به این سفر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا