اخبار
کد خبر : 11662 ۱۳۹۹/۱۰/۰۹   ۲۳:۱۳:۲۳

معاون استاندار:
رویکرد جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه تدوین شود

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی باید بر اساس نیازهای روز جامعه طراحی و تدوین شود.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی و معاون و مدیران گروه‌های پژوهش این نهاد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی مورد نیاز در استان ورود علمی و عملی داشته باشد.

وی اضافه کرد: زیرساخت توسعه و پیشرفت با کار مطالعاتی و علمی شکل می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دستاوردهای موفق پژوهشی جهاد دانشگاهی استان در حوزه کشاورزی و علوم اجتماعی و انسانی خاطرنشان کرد: که این مهم در بحث خروجی مدار کردن پژوهش بسیار مهم است و باید هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

مصطفوی گفت: مباحث جمعیت شناختی و کرونا مباحث فرزند آوری و مباحث مدیریتی حوزه توانمندسازی اقشار مختلف جامعه موضوعات مطالعاتی اجتماعی سیاسی در اولویت‌های پژوهشی این نهاد به عنوان نیاز جامعه مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی مورد نیاز استان ورود علمی و عملی بیشتر داشته باشد گفت: مباحث جامعه شناختی و اثرات فضای مجازی در ایام کرونایی که در سبک زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای ایفا می‌کند بسیار مهم و قابل تأمل و پژوهش از ابعاد مختلف است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه مختلف پژوهشی خاطرنشان کرد: کارهای پژوهشی این نهاد در گروه کشاورزی و شیمی تجزیه و مدیریت همگی پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته و معتقدیم بدون بسترسازی و مطالعات فرهنگی نتایج پژوهشی در سایر حوزه‌ها نتیجه بخش نخواهد بود.

امین رستم زاده اظهار کرد: خروجی پژوهشی این نهاد در صدد ارائه راهکارهای عملیاتی با مبنای علمی و فناورانه برای مسئولان حوزه‌های مختلف جامعه است.

وی گفت: فناوری‌های نوین دگرگونی بنیادینی در ساختار تعاملات و ارتباطات انسانی به وجود آورده است که نیازمند آسیب شناسی و کیفی سازی این جامعه انسانی نوین می‌باشد که این نهاد در این زمینه نیز می‌تواند طرح‌های پژوهشی را ارائه کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا