اخبار
کد خبر : 1166 ۱۳۹۴/۰۹/۱۵   

جاده های ارتباطی اصلی آذربایجان غربی باز است

اكيپ هاي راهداري در 17 گردنه سخت گذر راه هاي اصلي مستقر شده اند

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: به رغم بارش های پاییزی که از روز گذشته آغاز شده است با تلاش نیروهای راهداری استان و پلیس راه تمامی محورهای ارتباطی اصلی استان باز بوده و تردد خودروها در حال انجام است.

به گزارش نای قلم، عباس جعفری در گفت و گویی اظهار کرد: جاده ارتباطی پیرانشهر به سردشت و مهاباد به بوکان مسیر جاده برهان به دلیل بارش برف و کولاک شدید رفت و آمد خودروها بسختی در حال انجام است.

وی افزود: براساس آخرین گزارش ها در حال حاضر راه ارتباطی 15 روستا در شهرستان سلماس و 10 روستا در شهرستان چالدران بدلیل بارش برف مسدود بوده که نیروهای راهداری و دهیاری های محل برای بازگشایی مسیرها در تلاش هستند.

جعفری ادامه داد: هم استانی هایی که قصد سفر به مناطق مختلف استان دارند پیش از آغاز سفر از وضعیت جاده ها اطلاع حاصل کرده و تمام وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ، آذوقه و وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.

هشدار به رانندگان عبوري از گردنه هاي سخت گذر جنوب استان

 گزارش دیگری حاکیست مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در بازديد از روند اجراي عمليات راهداري زمستاني در جاده اروميه- اشنويه اظهار كرد: بنابر اعلام مركز مديريت راه هاي راه و شهرسازي استان سطح بيشتر جاده هاي استان لغزنده بوده  و وسايط نقليه براي تردد از اين محورها بايد به زنجير چرخ مجهز باشند.

 ارسلان شكري ادامه داد: همچنين بارش شديد برف در محورهاي ارتباطي شهرستان هاي شاهين دژ، تكاب و اشنويه و نيز گردنه هاي آغ بلاغ، قره بلاغ و مائين بلاغ گزارش شده است.

وي با تاكيد بر اينكه گروه هاي راهداري جهت روانسازي جاده هاي استان به اجراي عمليات برف روبي و نمك پاشي مشغول هستند، افزود: عمليات برف روبي و تيغ زني به دنبال بارش شديد برف و كولاك از عصر روز گذشته تا هم اكنون در جاده هاي آذربايجان غربي در حال اجراست.

شكري با اشاره به اينكه عمليات برف روبي و نمك پاشي به طور مرتب در جاده هاي شهرستان هاي سلماس، خوي، چالدران، پيرانشهر، شاهين دژ، مهاباد، مياندوآب، تكاب، نقده، اشنويه و سردشت انجام مي شود، تصريح كرد: اكيپ هاي راهداري در 17 گردنه سخت گذر راه هاي اصلي مستقر شده اند.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان يادآور شد: 79 گردنه سخت گذر در حوزه راههاي روستايي منطقه وجود دارد.

بنا بر اعلام مركز مديريت راه هاي استان عبور و مرور در جاده هاي اصلي استان جريان دارد و استفاده از زنجير چرخ در اكثر محورهاي برفگير استان به ويژه در گردنه هاي سخت گذر آواجيق، دوآب، كيتكه، كله گاوي، مائين بلاغ و آغبلاغ الزامي است.

 همچنين با توجه به تصاوير دريافتي از دوربين هاي نظارتي مركز مديريت راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان، بيبشتر جاده هاي استان به دنبال كولاك مه آلود است كه استفاده از چراغ مه شكن ضروري است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا