اخبار
کد خبر : 11655 ۱۳۹۹/۱۰/۰۹   ۱۱:۳۲:۴۳

در دیدار با وزیر آموزش و پرورش عنوان شد؛
کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خواستار تخصیص ردیف استخدامی و سهمیه بیشتر برای دانشگاه فرهنگیان استان شد.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش در سه سال اخیر در ردیف نخست تخصیص اعتبارات استانی بوده ولی تقویت زیر ساخت های آموزشی و نیروی انسانی جزو ضروریات است.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌های صورت گرفته در گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت: تراکم بالای کلاس درس به جهت کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه در ارومیه، پیرانشهر و چالدران، کمبود شدید فضا در دانشگاه فرهنگیان و محدودیت‌های جذب نیرو، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی بویژه خانواده ایثارگر و مربیان قرآنی و نیز تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی از دیگر چالش‌های موجود است.

شهریاری، توسعه و تجهیز اردوگاه دانش‌آموزی و مراکز و هسته‌های مشاوره، توجه ویژه به اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مشاوران و جذب و تربیت نیروهای پرورشی را ضروری عنوان کرد و گفت: تامین اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش استان و تهیه ملزومات مورد نیاز آموزش مجازی دانش‌آموزان می‌تواند در بهبود شرایط فعلی و رسیدن به میانگین کشوری موثر واقع شود.

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش در خصوص حل مسائل و مشکلات آموزشی و نیز سفر به استان به منظور رصد چالش‌ها قول مساعد داد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا