Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11642 ۱۳۹۹/۱۰/۰۸   ۲۰:۳۵:۴۰

رییس کل دادگستری استان مطرح کرد؛
1300 پرونده معوق در آذربایجان‌غربی

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۴ درصد از پرونده‌های معوق در استان رسیدگی شده و یک هزار و ۳۰۰ پرونده از آنها باقی مانده که نیاز به کار و تحقیقات قضایی بیشتری دارند.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی امروز در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها که با حضور حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس قوه قضائیه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان عملکرد بسیار مثبتی، هم در زمینه صلح و سازش و هم پرونده هایی که ورود پیدا می‌کند، دارد.

وی ادامه داد: در یک‌سال گذشته ٢٧ هزار ۴۶٧  ارفاق و اعطای کمک به زندانیان و ١٩ هزار ۶٨٣ فقره مرخصی به زندانیان اعطا شده است و نظارت خوبی در این زمینه وجود دارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به سند تحول قوه قضائیه گفت: این سند از شاهکارهای علمی و کاربردی این دوره است و در تدوین آن، نکات بسیار مهمی در راستای تحول قوه قضائیه و ایجاد زمینه رضایت‌مندی مردم دیده شده است.

وی افزود: برای اجرای بهتر این سند به نکات ویژه‌ای باید توجه کرد از جمله تامین بار مالی سند که بسیار مهم است، به خصوص در استان‌ها که سیستم سخت افزار به روز نبوده و رایانه تعدادی از شعب قدیمی هستند و نیاز به تجهیز دارند که از این رو باید استان‌ها مورد مساعدت قرار گیرند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: نکته دیگری که در مورد اجرای سند تحول باید به آن توجه کرد، آموزش مجریان این سند است چرا که این سند یک سند علمی و مبتنی بر موازین فکری است و نیازمند این است که یک برنامه آموزشی فشرده برای استان‌ها به خصوص مجریان آن تدوین و ابلاغ شود که در آن نحوه آموزش هم مشخص شود.

گروسی اضافه کرد: در جریان اجرای سند تحول به طور تقریبی از ۲ سال گذشته با حضور ریاست معظم قوه قضائیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی صادر شده است و همه این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها انصافاً کار ساز و راهگشا بوده است و ادامه کار منوط به این است که بخشی از اجرای این دستور العمل‌ها با آیین نامه‌ها بررسی شود که به طور حتم مورد توجه معاونت راهبردی خواهد بود.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات بین استان‌ها در اجرای سند تحول اشاره و تصریح کرد: نکته دیگر، تعریف راهکاری برای تبادل تجربیات در میان استان‌ها است، چرا که بهره مندی استان‌ها از نیروهای نخبه و متخصص مساوی نیست، بعضی استان‌ها در پیشبرد سند تحول اقدامات موثری نسبت به سایر استان‌ها به خصوص استان‌های محروم داشتند،که باید راهکاری پیش‌بینی شود که همه استان‌ها با یک وحدت رویه واحد کار را پیش ببرند و از تجربیات هم استفاده کنند.

وی به اهمیت تعامل قوای سه گانه در اجرای سند تحول تاکید کرد و گفت: نکته دیگر مربوط به نحوه تعامل قوه قضائیه در اجرای این سند ملی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده با دو قوه دیگر است و بسیاری از مشکلاتی که در کشور و منتهی شده به حجم ورودی پرونده به قوه قضائیه ناشی از ترک فعل و اقداماتی است که در دستگاه اجرایی و سایر سازمانها و نهادها صورت گرفته است.

گروسی افزود: سازمان ثبت اسناد استان نیز در زمینه اجرای طرح کاداستر جزو استان‌های برتر است و یک میلیون و ١٠٠ هزار هکتار از اراضی استان مستندسازی و برای آنها سند مالکیت صادر شده است.

در ادامه این جلسه حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا