اخبار
کد خبر : 1163 ۱۳۹۴/۰۹/۱۵   

خروج اقتصاد از رکود با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

استاندار آذربايجان غربي خروج اقتصاد استان از رکود و تحقق اهداف اقتصادی دولت در راستای تولید و اشتغال را در گرو تمدید مهلت پرداخت بدهی‌های کارگاه‌های صنعتی به بانک‌ها و دوران پساتحریم را فرصتی برای خروج استان از رکود و کسادی کسب و کار دانست. 

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار كرد: کاهش مطالبات معوق، اگر از طریق فروش اموال کارخانجات باشد، نه‌تنها باعث ایجاد رونق نمی‌شود، بلکه رکود بیشتری به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌غربی از مدیران بانکی خواست در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، طرحی پیاده کنند که کارگاه‌های تولیدی را از رکود خارج سازند.

سعادت خواستار ارائه گزارش توسط رؤسا و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد در راستای مصوبات اولین جلسه ستاد و همچنین مدیران شعب بانک‌های استان در خصوص وضعیت تسهیلات و مطالبات معوق بانک‌های ذی‌ربط شد.

در این جلسه کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، یکی از وظایف اصلی ستاد را ساماندهی نحوه تسهیلات ‌دهی بانک‌ها در راستای اولویت‌های استان عنوان کرد و با استقبال از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیران بانک‌های استان گفت: پیگیری این موضوع در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان امکان‌پذیر است.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، ضمن ارائه گزارشی در مورد اهم اقدامات دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، گزارشی از اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد در رابطه با مصوبات جلسه اول، ارائه كرد.

داود غفارپور با اشاره  به نقش بازارهای مالی و به ویژه بانک‌ها در چرخه تولید و درآمد ملی گفت: اولین اقدام در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تقویت نظام بانکی است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، در ادامه با ارائه آمارهای اخذ شده از بانک‌ها، به بیان وضعیت مطالبات معوق بانک‌های آذربایجان‌غربی طی سال‌های 93-1392 و 6 ماهه اول سال 94 پرداخته و آثار این مطالبات بر اقتصاد و همچنین عوامل مؤثر بر افزایش این‌گونه مطالبات را برشمرد.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، پس از نتیجه‌گیری از مباحث مطرح‌شده، به ارائه راهکارهای کاهش مطالبات معوق بانکی پرداخت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد، دستگاه‌های عضو ستاد، یکی از معاونان مرتبط با موضوع را همراه با یکی از کارشناسان ذی‌ربط، جهت انجام و پیگیری برنامه‌های ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به دبیرخانه ستاد معرفی كنند و پس از تعيین فهرست معاونان و کارشناسان ذی‌ربط، کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شود.

همچنین مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌های استان جهت بررسی مسائل و مشکلات سیستم بانکی و تهیه چارچوب مشخص برای برنامه‌های بانک‌ها در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های مصوب شورای اقتصاد برگزار شود.

انتهاي پيام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا