اخبار
کد خبر : 11620 ۱۳۹۹/۱۰/۰۶   ۱۱:۰۴:۳۲

امسال انجام می‌گیرد؛
اجرای 167 پروژه در بخش آب و فاضلاب آذربایجان غربی

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای 167 پروژه در بخش آب و فاضلاب استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رضوی در گفتگوی خبری اظهار کرد: در بخش آب روستایی 89 پروژه در قالب 756 روستا با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد تومان مبادله موافقتنامه انجام شده است.

وی افزود: در بخش آب شهری نیز 60 پروژه با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد تومان مبادله موافقتنامه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تعداد پروژه‌های مبادله موافقتنامه شده در بخش فاضلاب شهری و روستایی را 18 پروژه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب یکی از پروژه های مهم و فاخر بخش فاضلاب در ارومیه است که در حال حاضر بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود در دو فاز در اسفندماه سال جاری و خردادماه سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رضوی ادامه داد: مدول ۱ و ۲ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مدار قرا دارد که با افتتاح مدول ۳ با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق ۱۱ کیلومتر خط انتقال در دست احداث، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب استاندارد وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین اجرای پویش الف-ب- ایران در استان اشاره و تشریح کرد: در قالب این پویش آبرسانی به 27 روستا با جمعیت 27 هزار و 540 نفر و با اعتبار هزینه شده 30 میلیارد تومان در هفته چهارم بهمن ماه انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب مهاباد، تصفیه‌خانه آب شرب سلماس، مدول ۳ تصفیه خانه فاضلاب خوی، آبرسانی به ۲۷ روستای استان با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان در استان در قالب اجرای این پویش در استان به بهره‌برداری رسیده است.

یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی موضوع دیگری بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به آن اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای بهره‌مندی هرچه بهتر مردم از خدمات آب و فاضلاب انجام گرفته است.

به گفته وی، یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی باعث شده تا انجام خدمات بهره برداری به موقع به انجام رسیده و با استفاده از منابع آب شهرهای همجوار، تجمیع امکانات و سرمایه های انسانی، خدمات ارائه شده در بخش های آب و فاضلاب در کلیه شهرها و روستاهای استان، توسعه یافته و به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد.

گفتنی است، در حال حاضر 978 هزار مشترک آب و 412 هزار مشترک فاضلاب، از خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بهره مند هستند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا