اخبار
کد خبر : 1161 ۱۳۹۴/۰۹/۱۵   

دولت از طرح های فناور و پژوهشي حمایت می کند

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت از طرح های فناور و پژوهشي حمایت و زیرساخت‌های لازم را براي فعاليت پژوهشگران آماده می کند.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو که در سالن وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه ترتیب یافت، اظهار كرد: شرکت های دانش بنیان خوبی در استان ایجاد شده اما تعدادشان کم است و باید فناوران و پژوهشگران را برای فعالیت در این عرصه تشویق نماییم؛ دولت زیرساخت های لازم را در این خصوص آماده می کند و انتظار داریم که محققین و تلاشگران عرصه دانش و فناوری نیز ما در ادامه راه همراهی کنند.

وي با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان گفت: همه مراکز و شرکت های دانش بنیان و فناوران و پژوهشگران استان باید مورد حمایت این ستاد قرار بگیرند تا بتوانیم از استعدادهای علمی خوبی که در استان وجود دارد در جهت پیشبرد برنامه های توسعه و پیشرفت و شکوفایی استان استفاده کنیم.

سعادت در ادامه با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری نانو تسهیلات و حمایت های مالی خوبی از فناوران انجام می دهد نیز گفت: شرکت های فعال در زمینه فناوری نانو در استان می توانند از حمایت های این ستاد بهره مند شوند و ما نیز در استان تا حد توان از فعالیتهای شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: باید به مرحله ای برسیم که دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به مرحله تجاری سازی برسند و بتوانیم در زمینه فروش محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان نیز بیش از پیش گام برداریم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از پژوهشگران و فناوران استان خواست تا در زمینه مدرن سازی کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت علمی و تحقیقاتی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان با ابراز خرسندی از وجود پژوهشگران و فناوران برجسته در استان اظهار داشت: پیش از انقلاب در استان آذربایجان غربی در زمینه پژوهش و فناوری هیچ فعالیتی وجود نداشت اما امروز شاهدیم که به برکت انقلاب اسلامی، در استان ما محققین و فناوران بسیار برجسته ای وجود دارد که بسیاری از تحولات علمی و پیشرفت ها را مدیون این جهادگران عرصه علم و دانش و فناوری هستیم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا