Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11609 ۱۳۹۹/۱۰/۰۴   ۱۸:۲۳:۲۳

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
مسافران بدون دریافت اطلاعات پرواز به فرودگاه ارومیه مراجعه نکنند

 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اعلامیه سازمان هواشناسی و احتمال آغاز بارندگی در ساعاتی از روز، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پروازشان پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

محمدعلی نائل قراملکی در گفتگوی اختصاصی افزود: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ . ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنها می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه و یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

وی ادامه داد: امروز فرودگاه ارومیه چهار پرواز ورودی و چهار پرواز خروجی به مقصد تهران خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: نخستین پرواز ورودی به فرودگاه ارومیه از مقصد تهران امروز حوالی ساعت ۱۰:۳۰  طبق برنامه در فرودگاه ارومیه به زمین خواهد نشست.

قراملکی اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی در مسیر باند هواپیمایی و فرودگاه ارومیه و مشکل دید افقی وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، وی با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده است، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

*برگزاری عید کریسمس به صورت مجازی

رئیس انجمن آشوریان ارومیه گفت: به دلیل قرار گرفتن در ایام کرونا کریسمس امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

استانلی سیمونز رئیس انجمن آشوریان ارومیه : کرونا امسال اجازه برگزاری کریسمس به شکل سال‌های گذشته را نداد و تنها در کلیسا‌ها کشیش‌ها آیین عشای ربانی، نماز و دعا را اجرا خواهند کرد.

 سیمونز ادامه داد: این آیین بصورت زنده از فضای مجازی برای هموطنان مسیحی پخش خواهد شد.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه ادامه داد: حتی تجمعات سال‌های گذشته که به منظور دید و بازدید شخصیت‌ها و روحانیان در کلیسا تشکیل می‌شد به منظور جلو گیری از شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نخواهد شد.

او افزود: دید و بازدید‌های امسال ببشتر بصورت تلفنی و در فضای مجازی خواهد بود و این عمل در راستای کمک به قطع زنجیره شیوع ویروس کروناست.

سیمونز همچنین به برنامه‌های مرسوم ایام کریسمس اشاره کرد و گفت: نقطه آغازین برای اسقبال از عید، پاک کردن منزل، پخت و تهیه انواع شیرینی‌های مختلف، خرید و سایل و تزیین درخت کاج است.

او، به پخت شیرینی‌های ویژه که تنها در بین هموطنان مسیحی رایج است و از کیفیت، زیبایی و طعم بی نظیری برخوردار است اشاره کرد و گفت: ۱۰ روز مانده به عید شروع به پختن شیرینی هایی، چون "نازک"، "بادام بوری"، "کاتا"و یا کده در منازل می‌شود.

*برپایی بازار یا نمایشگاه کریسمس

رئیس انجمن آشوریان ارومیه افزود: هرساله درآستانه عید، بازار کریسمس دایر می‌شود و بانوان مسیحی در منزل اقدام به پخت انواع شیرینی کرده و در نمایشگاه به فروش می‌رسانند و این بازار فرصتی می‌شود برای خانواده‌های مسیحی که امکان پخت این شیرینی‌ها را ندارند، ولی امسال کرونا این بازار را هم تعطیل کرد.

او گفت: دید و بازدید‌های عید امسال بصورت تلفنی خواهد بود و سعی می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه ایی فراهم شود تا با ریشه کن شدن این بیماری در سال‌های آتی "عید کربسمس" را به زیبایی برگزار کنیم و دوباره آداب و رسوم و دیدار‌ها رنگ تازه ایی به خود بگیرد.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه با بیان اینکه روزه گرفتن یکی دیگر از رسومی است که در استقبال از کریسمس صورت می‌گیرد، افزود: از ۲۵ روز مانده به عید، روزه داران روزه خود را شروع کرده و تا روز عید ادامه داده و در روز عید افطار می‌کنند.

سیمونز اضافه کرد: حلیم نیز از دیگر غذا‌های روز عید است و روزه داران پس از بازگشت از کلیسا به منزل، روزه خود را با حلیم و کله پاچه محلی افطار می‌کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا