Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11605 ۱۳۹۹/۱۰/۰۴   ۱۷:۱۸:۰۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛
اتصال اینترنت بیش از 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎غربی گفت: تاکنون اتصال اینترنت بیش از 75 درصد روستاهای بالای20 خانوار استان برقرار شده است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در بازدید از مراکز مخابراتی برخی از روستاهای شهرستان پیرانشهر و اشنویه با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر تعهد وزارت ارتباطات برای تامین 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان، اظهار کرد: تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارد و تلاش می کنیم در اسرع وقت اینترنت تمام این روستاها برقرار شود.

وی افزود: روند توسعه و ارتقاء شبکه اینترنت روستایی آذربایجان غربی تسریع می‌شود.

جلیلی‌نژاد عنوان کرد: در راستای توسعه اینترنت روستایی و مناطق کمتر برخورد ابلاغ ارتقاء 302 سایت به اپراتورهای ارتباطی در قالب طرح USO انجام شده است که در صورت تامین تجهیزات در موعد مقرر شاهد توسعه چشم گیر در این حوزه می باشیم.

*اینترنت در روستای باب خالد آباد اشنویه راه اندازی شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین اعلام کرد: با دستور وزیر ارتباطات و بعد از دو هفته تلاش مجموعه فاوای استان اینترنت روستای باب خالد آباد اشنویه راه‌اندازی شد. ‏

جلیلی‌نژاد اظهار کرد: مشکلات روستای باب خالدآباد اشنویه برای دسترسی به اینترنت امروز با تلاش و پیگیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برطرف شد، سایت این روستا ارتقا ‏یافت و امکان دسترسی به اینترنت فراهم شد.

وی تصریح کرد:‏ این موضوع با دستور وزیر ارتباطات از محل اعتبارات ملی و در قالب طرح USO به اپراتور همراه اول ابلاغ و در کمتر از مدت زمان اعلامی، اینترنت در این روستا برقرار و امکان استفاده دانش آموزان و ‏دانشجویان از فضای مجازی فراهم شد‎.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی با تاکید بر کاهش شکاف دیجیتالی مناطق محروم  افزود: وزارت ارتباطات موظف است در 80 درصد روستاهای کشور تا پایان برنامه ششم توسعه زیرساخت های ارتباطی لازم برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، خدمات بانکی، بهداشت و درمان و کشاورزی را تامین کند که تا به امروز طبق آمار اتصال بیش از 75 درصد از روستاهای آذربایجان غربی تحقق یافته است.

جلیلی نژاد با حضور در روستای باب خالد آباد اشنویه از روند ارتقاء اینترنت سایت همراه این روستا بازدید کرد و گفت: ارتقاء سایت این روستا در کمتر از یک ماه که قول داده بودیم برقرار شد و مابقی روستاها در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارد و  تلاش می کنیم در اسرع وقت اینترنت تمام این روستاهای بالای 20 خانوار در صورت تامین تجهیزات به موقع  برقرار شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا