اخبار
کد خبر : 11604 ۱۳۹۹/۱۰/۰۴   ۱۷:۰۳:۵۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
جلوگیری از ورود و خروج نهال‌های غیرمجاز و آلوده

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای قرنطینه داخلی پنج پست قرنطینه‌ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان نسبت به بررسی مدارک سلامت نهال و جلوگیری از ورود و خروج نهال غیرمجاز و آلوده ایجاد شده است.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای قرنطینه داخلی پنج پست قرنطینه‌ای در زمان جابجایی نهال در خروجی‌های استان دایر شده است.

وی از صدور سه میلیون و 150 هزار اصله نهال در طول 9 ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و 460 اصله نهال نیز وارد استان شده است.

کرامتی عنوان کرد: همچنین در مراحل تولید، تکثیر نهال نظارت‌های مستمر با همکاری آزمایشگاه‌های تشخیص آفات و بیماری های (کلینیک گیاه پزشکی) بخش غیردولتی صورت گرفته که در نهایت باعث تایید بیش از 40 نهالستان و دو واحد کشت بافت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: نصب انواع تله های فرمونی، نوری، رنگی به ویژه برای رصد آفت کرم، سرخ و کرم سرخ ثانویه، پنبه، کرم خاردار، کرم برگ خوار پاییزه، مگس میوه، مدیترانه ای و... صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به عمده سیاست‌ها و برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان حفظ نباتات در حوزه قرنطینه نباتی گفت: توانمندسازی علمی و اجرایی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، تجهیز آزمایشگاه‌های قرنطینه و آزمایشگاه‌های همکار با امکانات و تکنولوژی روز، کاهش زمان ارائه خدمات به فعالان بخش اقتصاد کشاورزی و نهال‌کاران، رعایت مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی در قالب پدافند زیستی و پدافند غیرعامل از اهم این سیاست‌ها است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا