اخبار
کد خبر : 11602 ۱۳۹۹/۱۰/۰۴   ۱۶:۱۲:۵۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد؛
تخفیف ۱۰۰ درصدی برای کم مصرف‌ها در طرح آب امید

 

آب امید پس از برق رایگان دومین طرحی است که دولت تدبیر و امید به منظور کمک به اقشار کم مصرف در دستور کار قرار داده است. برق امید از آبان ماه امسال اجرایی شد و برابر اعلام شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ۲۶ درصد از مشترکان برق با تعرفه خانگی استان مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی طرح برق امید هستند.

به گزارش نای قلم، دولت در طرح آب امید هم تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه را دنبال می‌کند تا مصرف درست آب نهادینه شود.

در این طرح نیز مشترکان به سه دسته خوش‌مصرف، کم‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند.

مشترکان کم‌مصرف را خانوارهایی تشکیل می‌دهند که ۳۰ درصد الگو مصرف می‌کنند و آب مصرفی این مشترکان رایگان می شود، البته یک تبصره برای این مسئله در نظر گرفته که این طرح شامل سکونتگاه‌های غیردائم، همچون باغ ویلاها و ویلاها نمی‌شود.

طبق دستورالعمل شرکت آب و فاضلاب طرح آب امید در الگوی مصرف برای مناطق سردسیر ۱۳ مترمکعب و برای مناطق گرم ۱۸ مترمکعب به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران تعداد مشترکان آب استان را 978 هزار فقره اعلام کرد و گفت: ۱۷۵ هزار مشترک شامل 95 هزار مشترک شهری و 80 هزار مشترک روستایی، زیر شش مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند ‏که پیش‌بینی می‌شود ‏در اجرای این طرح از تخفیف صد در صدی برخوردار ‌شوند.

علیرضا رضوی اظهار کرد: با اجرای طرح آب امید، ۱۸ درصد از مشترکان ‏آب ‏آذربایجان غربی از آب رایگان بهره مند می‌شوند. ‏

او ادامه داد: هر مشترک اگر تا یک سوم الگو آب مصرف کند، صورت حسابش مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با تأکید بر اینکه روح حاکم بر این طرح اصلاح الگوی مصرف است، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه مشترکان شش ماه فرصت دارند مصرف خود را بهینه کنند تا مشمول این تخفیف ها شوند.

رضوی از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی آب امید بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از افزایش 12 درصدی مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: حجم آب مصرفی مشترکان در ۹ ماهه سال جاری، ۱۱۷ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

در حال حاضر تمام جمعیت شهری و ۸۵ درصد جمعیت روستایی در آذربایجان غربی از شبکه آب لوله‌کشی بهره‌مند هستند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا