اخبار
کد خبر : 11601 ۱۳۹۹/۱۰/۰۳   ۲۲:۴۵:۴۹

رئیس کل دادگستری استان:
پرونده رسوبی در دادگستری آذربایجان غربی وجود ندارد

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بیش از 90 درصد پرونده های معوق تعیین تکلیف شده و پرونده رسوبی در دادگستری وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، علی اکبری گروسی در مراسم معارفه دادستان میاندوآب اظهار کرد: دادرسی الکترونیک که در گذشته نزدیک حتی باورش سخت بود محقق شده و سیستم انفورماتیک دستگاه قضا از جمله سیستم های پیشرفته است که با به کاربست همه ظرفیت های این سیستم بسیاری از آسیب ها و معضل های نظام سنتی رفع شده است.

وی با بیان اینکه با دادرسی الکترونیک جلوی هزینه های اضافی و گاهاً گزاف گرفته شده است، افزود: همچنین در وقت مردم بسیار صرفه جویی و به تبع آن کرامتشان در دستگاه مضاعف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: این سیاست‌ها به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و اخیراً هم اصلاحاتی برای هموار کردن مسیر تحول و سرعت‌بخشی در اقدامات و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان که سرمایه اجتماعی دستگاه قضا هستند، اعمال شده است.

وی تصریح کرد: امروز قوه قضائیه قوه ای تحول‌محور، پویا و پرتحرک در راستای میثاق ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی قانون اساسی که ملهم از موازین شرع و وحی می باشد، در حرکت است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: حضور مستمر دادستان در حوزه قضائی و تعامل جدی توأم با اقتدار و حفظ استقلال دستگاه قضا با مسئولان شهر، اقدامات و تلاش پیگیر در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حساسیت خاصی در زمینه مبارزه با مظاهر فساد در هر رده و صنف، برخورد بدون اغماض با اشرار و اراذل و اوباش و تعدی‌کنندگان به امنیت و آرامش مردم، همکاری و همراهی آموزش محور با ضابطان دادگستری، دفاع جدی از کیفرخواست ها، مراقبت و صیانت از همکاران در مقابل آسیب هایی که به اقتضاء مسئولیت متوجه آنهاست، مواردی است که از دادستان‌ها مورد انتظار است.

در پایان این مراسم جهانگیر مسعودی دادستان جدید میاندوآب و مختار اصلانی رئیس جدید حوزه قضایی بخش کشاورز احکام خود را از رییس دادگستری آذربایجان غربی دریافت کردند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا