اخبار
کد خبر : 11577 ۱۳۹۹/۱۰/۰۱   ۱۲:۳۳:۵۱

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی:
کرونا خلاءها در سیستم آموزش کشور را نمایان ساخت

 

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی گفت: بیماری کرونا خلاء جدی را در سیستم آموزش کشور نمایان ساخت تا متولیان حوزه های مختلف از جمله آموزش اقدامات ارزشمندی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی مجازی و تحت وب به صورت استاندار بردارند.

به گزارش نای قلم، احمدحسین سلگی در مراسم تجلیل از مدرسان دوره های آموزش آنلاین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد پیشگام علی رغم تمام محدودیت ها در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی اظهار کرد: بیماری کرونا خلایی را در سیستم آموزش کشور نمایان ساخت تا متولیان حوزه های مختلف از جمله آموزش اقدامات ارزشمندی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی آنلاین و تحت وب به صورت استاندار بردارند و جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد پیشگام در این حوزه نیز خوش درخشید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروی انسانی محور فعالیت‌هاست، تصریح کرد: اگر آموزش غیرحضوری چندین ارکان داشته باشد استاد و مدرس رکن اصلی این آموزش محسوب می شود.

مهندس عبدی پور با قدردانی از مدرسان جهاددانشگاهی در برگزاری کلاس های برخط (مجازی) گفت: مدرسان جهاد دانشگاهی با تلاش های جهادگونه خود در دوران کرونا توانستند مشکلات و سختی‌های آموزش غیرحضوری را تا حدود زیادی از بین ببرند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی هم گفت: هر جامعه و مجموعه ای به مقام بالای معلم ارزش بدهد به بالاترین ارزش‌های انسانی، اخلاقی و توسعه فردی و اجتماعی که لازمه تعالی است دست می یابد.

امین رستم زاده اظهار کرد: معلمان عاشقانه تمام دانسته‌های خود را در طبق اخلاص به امید توسعه آتی جامعه و کشور به نسل جوان انتقال داده و در راه پیشرفت و توسعه جامعه و کشور در تلاش و کوشش هستند.

 وی با اشاره به اینکه معلم پیشتر از ذهن، قلب دانش آموز را تسخیر می کند، اظهار کرد: ذهن دانش آموز انباشته از رفتار، گفتار، اخلاق و منش معلم است که هر دو متقابلا و قلبا به همدیگر عشق می ورزند و دانش آموز در زندگی اجتماعی از معلم و مدرس خود برای نقش توسعه مند در ساختن جامعه اش الگو می پذیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: وظیفه معلم خلق تمایز و تغییر به خلاقانه‌ترین شکل از جهل و جهود به سمت دانایی است .

وی اظهار کرد: جوامع برای تعالی باید خرد و خردمندی و فرهنگ آن را در جامعه تکثیر بدهند و تنها راه رسیدن به این هدف علم و سواد آموزی است.

رستم زاده افزود: تفکر استراتژیک یا همان کل‌نگر بودن توام با جزءنگری یک درجه بالاتر از علم و سوادآموزی بوده که در واقع انتقال علم توام با ادراک دانش هست که در مرحله بعد مدرسه از سوی استاد در دانشگاه باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: از سویی در تحلیل محتوایی دانشگاه‌های ما زمانی این نسل‌های بالاتر را تجربه خواهند کرد که معلمان ما نقش‌آفرینی کیفی در همان گام اول در بحث علم و سوادآموزی نسل جوان داشته باشند که به یقین مولفه‌های مختلفی وجود دارد که باید در این مهم و بستر فراهم شود تا این زیست بوم تعالی و زنجیره‌های آن به درستی از خانواده مدرسه دانشگاه و در نتیجه جامعه شکل بگیرد.

رستم زاده با اشاره به نقش مدرسان در تربیت نسل اینده اظهار کرد: تاثیری که یک مدرس فوق برنامه غیردرسی و فرهنگی از بعد تربیتی، اخلاقی و تعلیمی بر روی دانش آموز می گذارد  به مراتب بیشتر از مدرس کلاس درسی است پس این مهم نیز جایگاه مدرسان در این حوزه را هر چه بیشتر نمود می دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به الزامات دوره های آموزشی پساکرونا خاطرنشان کرد: دوران پساکرونا اقتضاء و ادبیات خاصی در حوزه مدیریت و مولفه‌های عارضی بر آموزش می‌طلبد و باید بر اساس ذائقه مردم و متناسب‌سازی آن با ایام کرونایی و پساکرونایی با راهبردی خلاقانه، تهدیدهای موجود را به فرصت و تعالی تبدیل کنیم.

معاون آموزرشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی با فرهم سازی بستر آموزشهای مجازی  و تنوع بخشی به آن نشان داد که در روزهای سخت همراه مردم است.

سیدجعفر ایرانی، افزود: دوران سخت کرونا زود یا دیر سپری خواهد شد اما آنچه که در ذهن مردم باقی خواهد ماند خدمات ماندگاری است که افراد و سازمانها  برایشان به یادگار گذاشتند و جهاد دانشگاهی این افتخار را دارد که با همه توش و توان خود در کنار مردم بود .

وی بسترسازی فوری برای ارائه آموزشهای مجازی را از جمله خدمات شایسته معاونت آموزشی برشمرد و گفت: ستاد معاونت آموزشی با همگرایی و همت والا  بستر ارائه آموزشهای مجازی را فراهم کرد به گونه ای که سامانه ای بومی سازی شده و کارا به سرعت در اختیار واحد های جهاد دانشگاهی و مخاطبان زیادش قرار گرفت.

معاون آموزرشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: پشتوانه اجرایی این آموزشها نیز با بسیج کلیه امکانات و توان اجرایی جهاد دانشگاهی در ستاد معاونت و در واحد شکل گرفت .

ایرانی افزود : ضلع سوم توانمندی ویژه جهاد دانشگاهی و موفیقت دوره های آنلاین این نهاد مدرسان توانمند این نهادند . مدرسینی پرتلاش و مجهز به دانش فنآوری های روز که کاستی های احتمالی بخش های دیگر را به خوبی پوشش می دهند.

وی ادامه داد: هر وقت جهاد دانشگاهی در انتخاب مدرسین و توان افزایی ایشان و برقراری دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی برای این عزیزان تلاش کرده است ثمره آن را در جذب تعداد بیشتر فراگیران و کیفی شدن روز افزون دوره های آموزشی مشاهده نموده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی از هم اکنون باید آماده ورود به دوران پس از کرونا باشد و در راستای موفقیت روزافزون پس از این دوران کرونا نیز چشم امید ما به بسترهای ایجاد شده در زمان کرونا و نیز توانمندی مدرسان است.

وی افزود:توانمندی مدرسان جهاد دانشگاهی امروزه به یکی از ستون ها و تکیه گاه‌های اصلی معاونت آموزشی تبدیل شده و این نهاد به این توانمندی ها می بالد.

وی از مدرسان جهاد دانشگاهی خواست با ارائه ایده های جدید زمینه را برای بروز خلاقیت های نو و ارزنده فراهم کنند .

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا