کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور، دستورالعمل ساماندهی آگهیها و فعالیتهای تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوقِ مخاطب و تأمین سلامت محتوایِ آگهیهایِ تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.
به گزارش نای قلم از دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل ساماندهی آگهیها و فعالیتهای تبلیغاتی که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
بر اساس این دستورالعمل، رسانه های تبلیغاتی برخط، رسانه های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام گستران و دارندگان صفحات و کانال هایی که فعالیت اصلی آنها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانههای برخط، دیگر رسانه های کاربر محور، صفحات و کانال ها و افراد تاثیرگذار و موتورهای جستجو برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانونها اقدام کنند.
این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آیین نامه ساماندهی توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.
کد خبرنگار: 983125
انتهای پیام/ |