اخبار
کد خبر : 11572 ۱۳۹۹/۰۹/۳۰   ۱۸:۳۱:۵۸

دیدگاه؛
سلامتی را فدای یک شب نکنیم

 

رضا شهابی/ امشب مصادف است با شب اول ماه دی، بلندترین شب طول سال. این شب را از زمان‌های باستان و در هر سال مردم ایران، بنا بر سنت حسنه بر جای مانده از نیاکان‌مان به خاطر پایان یافتن شب‌های طولانی و آغاز طولانی شدن روز با تعبیر پیروزی روشنایی بر تاریکی، جشن می‌گیرند و دور هم می‌نشینند و با صرف تنقلات و ذکر خاطرات با هم شادی می‌کنند که بر آن «یلدا» یا شب «چله» نام نهادند؛ همه این‌ها به این خاطر است که پیشینیان ما معتقد بودند هر چه بیشتر شاد باشند از نظر روحی، فکری و جسمی سالم‌تر زندگی خواهند کرد و سلامتی را در حفظ صله رحم و دورهمی و خواندن ترانه و شعر و تفاهم می‌دیدند.

امسال، جامعه بشری و از جمله کشور ما، از سوی مهمانی ناخوانده و مهلک به نام ویروس «کووید ۱۹» مورد تهاجم و تهدید همه‌جانبه قرار گرفته و این ویروس، جنگی را بر بشریت تحمیل کرده و سلامت مردم را در خطر قرار داده است که یکی از مهم‌ترین مکان‌های اشاعه آن، گردهمایی و دورهم نشستن است. برای پاسداشت این جشن ملی، در این شب، به دور از هم جشنی را برگزار کنیم تا هیچ امکانی برای اشاعه ویروس کرونا نباشد. دور هم بودن در این شب علاوه بر آنکه خاطره تازه‌ای را برای ما ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تا نگران سلامت بستگان و دوستان و آشنایان نباشیم.

لذا، باید شرایط روز را در نظر داشته باشیم و اگر خواسته باشیم مثل سال‌های گذشته عمل کنیم قطعا نتیجه مطلوب و مورد نظر پیشینیان ما و بانیان جشن یلدا را نخواهیم گرفت.

بر این اساس انتظار می‌رود هموطنان عزیز با همه دلبستگی که به شب یلدا دارند، همانند سیزدهم فروردین روز انس با طبیعت در سال ۱۳۹۹ که در خانه‌ها نشستند و رفتن به طبیعت را به سال‌های بعد سپردند، امسال هم از دورهمی شب «چله» صرف نظر کنند، زیرا سلامتی از هر چیز واجب‌تر است و یک شب شاد بودن، به یک عمر پشیمانی و در غم به سر بردن نمی‌ارزد. این شب بر هموطنان عزیز مبارک باشد و با آرزوی سلامتی و شادابی همه.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا