اخبار
کد خبر : 11561 ۱۳۹۹/۰۹/۲۹   ۲۱:۰۲:۰۳

معاون کل وزیر بهداشت:
نگران هرگونه تجمع هستیم

 

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما نگران هرگونه تجمع هستیم زیرا این دورهمی ها، عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود.

به گزارش نای قلم، ایرج حریرچی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: کاهش ابتلا و بستری‌شدگان به معنای نابود شدن کرونا نیست و هنوز این ویروس در کشور جولان می‌دهد

وی افزود: در روزهای اخیر، شاهد کاهش بستری و مرگ و میر در کشور هستیم ولی این ویروس همچنان در گردش است.

حریرچی اضافه کرد: هنوز تعداد قابل توجهی از مردم در معرض ابتلا هستند و هیچ اطمینانی نیست که شهروندان به کرونا مبتلا نشوند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مبارزه با بیماری کووید ۱۹ همچنان در کشور ادامه دارد و همه ما باید با همدلی و همکاری با این ویروس، مقابله کنیم.

حریرچی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص افرادی که تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند، اظهار کرد: نباید این تصور پیش بیاید که این افراد، دیگر کرونا نمی‌گیرند و باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با ابراز نگرانی از تجمع های ورزشی به ویژه تجمع در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا طی امروز و تجمع های خانوادگی در شب یلدا، گفت:

حریرچی همچنین با ابراز خرسندی از کاهش بستری‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور، افزود: این کاهش، فرصتی برای بیماران دیگر بیماری های غیرواگیر است تا به مراکز درمانی مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ابتلا به کرونا گناه و انگ نیست، اضافه کرد: شهروندان در صورت مراجعه ماموران بهداشتی به منازل، اجازه انجام آزمایش های کرونا را بدهند تا زمینه کاهش مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ فراهم شود.

* بهبود زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در دولت تدبیر و امید

استاندار آذربایجان غربی هم بهبود زیرساخت های بهداشتی درمانی در دولت تدبیر و امید را در استان برای کنترل بیماری کرونا بسیار موثر دانست و گفت: بیمارستانها و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستایی که در این دولت در نقاط مختلف استان ایجاد شده کمک شایانی به کنترل بیماری کرونا صورت گرفته است.

محمدمهدی شهریاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و تبریک فرا رسیدن روز پرستار، تلاش و جانفشانی پرستاران را در سنگر مقابله با کرونا ستود و افزود: پرستاران در سخت ترین شرایط ممکن نسبت به مقابله با بیماری کرونا و تامین سلامت مردم ایفای نقش نموده اند.

وی ادامه داد: تجلیل از خدمات ارزنده این قشر یک وظیفه همگانی است و همه خود را در قبال قدردانی از آنان مسئول می دانیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پنج شهر استان از وضعیت زرد و مابقی نارنجی برخودار هستند گفت: اگر چه روند شیوع بیماری کرونا در استان روبه کاهش است اما باید مراقب باشیم چرا که هنوز کار تمام نشده است.

شهریاری عادی انگاری بیماری کرونا را یک آفت اساسی دانست گفت: هرگاه نسبت به کاهش بیماری کم توجهی شده و با موضوع بصورت عادی برخورد کردیم، شاهد اوج گرفتن سخت ویروس در استان و کشور بوده ایم.

وی با قدردانی از اقشار مختلف مردم بویژه اصناف به جهت تحمل خسارت های اقتصادی ناشی از محدودیت ها، از مردم درخواست کرد در شب یلدا از دورهمی های خانوادگی و تجمعات پرهیز کنند.

*ابتلای ۵۱۳ نفر از پرستاران استان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی هم گفت: تا کنون ۵۱۳ نفر از جامعه پرستاری در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده اند و پنج نفر از کادر درمان نیز در استان در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا شهید شده اند.

جواد آقازاده با تشریح وضعیت استان در موج‌های مختلف شیوع ویروس کرونا خصوصا در موج سوم اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در جهت غربالگری بیماران کرونایی به صورت محله محور نیز در کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی بسیار تاثیرگذار است.

در این جلسه از برخی پرستاران نمونه و فعال در بخش مقابله با کرونا قدردانی شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا