اخبار
کد خبر : 11533 ۱۳۹۹/۰۹/۲۶   ۱۹:۰۱:۵۷

هشدار یونیسف؛
تعطیلی مدارس به خاطر کرونا غیرلازم و آسیب‌زا است

 

صندوق کودکان سازمان ملل با انتشار داده‌های حاکی از ۳۸ درصد افزایش شمار دانش‌آموزان محروم از تحصیل حضوری، هشدار داد که تعطیلی مدرسه‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا، غیرلازم است و به ویژه در جوامع آسیب‌پذیر، به دانش‌آموزان آسیب می‌رساند.

گزارش یونیسف نشان می‌دهد که در آغاز ماه نوامبر در سراسر جهان، از هر پنج دانش‌آموز، یک دانش‌آموز با تعطیلی‌ی مدرسه روبه رو بود.

کارشناسان یونسکو عقیده دارند که بسیاری از مدارس بدون دلیل موجه کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند و اقدامات لازم برای ایمن‌ساختن مدارس در برابر شیوع کووید-۱۹ انجام نمی‌گیرد.

یونیسف با اشاره به اندک بودن داده‌ها درباره نقش شاگردان مدارس در اشاعه‌ ویروس کرونا، از دولت‌های جهان خواسته به بازگشایی مدارس اولویت بخشند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک سوم دانش آموزان در سراسر جهان در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس از امکان دسترسی به آموزش از راه دور محروم شده‌اند.

 یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) توصیه هایی به دولت ها و کشورها در زمینه "بازگشایی مدارس" داشته است .

یونیسف در این گزارش خود چنین نوشته بود :

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک سوم دانش آموزان در سراسر جهان در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس از امکان دسترسی به آموزش از راه دور محروم شده‌اند.

بر اساس گزارش یونیسف حدود ۴۶۳ میلیون کودک در سراسر جهان فاقد تجهیزات یا دسترسی به اینترنت برای ادامه آموزش از راه دور هستند. گزارش یونیسف بر اساس داده‌های ۱۰۰ کشور از امکان دسترسی به رادیو، تلویزیون و اینترنت در دوران تعطیلی مدارس تهیه شده است.

یونیسف در گزارش خود همچنین به وجود بی‌عدالتی در کشورهای مختلف برای دسترسی کودکان به آموزش از راه دور اشاره و اعلام کرده است که بیشترین آسیب را کودکان فقیر دیده‌اند که ۷۲ درصد کودکان در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. یونیسف همچنین گفته کودکان آفریقایی بیشترین و کودکان اروپایی کم‌ترین آسیب را در جهان دیده‌اند. با این حال یونیسف در گزارش خود به این نکته که دانش‌آموزان دو کشور آمریکا و کانادا به چه میزان امکان دسترسی به اینترنت دارند، اشاره نکرده است.یک تحقیق جهانی اخیرا نشان داد که در ۱۹۱ کشور، ارتباطی میان آمار ابتلا به کووید-۱۹ و تعطیلی‌ مدارس وجود ندارد.

در این گزارش همچنین تأکید شده است که حتی اگر همه کودکان به امکانات مناسب در منزل خود دسترسی داشته باشند، ممکن است با موانع دیگری برای آموزش از راه دور مانند مواجه باشند. محیط نامناسب یا مشکلات رایانه‌ای از جمله مواردی هستند که به عنوان مانع در راه آموزش از راه دور ذکر شده‌ است.

یونیسف همچنین با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید در بسیاری از کشورها، از دولت‌ها خواسته است «بازگشایی امن» مدارس را برای مقابله با بیماری کرونا در دستور کار خود قرار دهند. این نهاد بین‌المللی در ادامه با اشاره به کشورها یا مناطقی که امکان بازگشایی مدرسه‌ها را ندارد، بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی که دسترسی همه به ویژه محرومان به آموزش از راه دور را فراهم کند، تأکید کرده است.

همزمان با انتشار این گزارش هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف بر لزوم فراهم کردن امکانات آموزشی لازم برای همه کودکان در سراسر جهان تأکید کرد و گفت که امروز موضوع دسترسی به خدمات آموزشی برای همه کودکان یک «فوریت جهانی» است. این مقام سازمان ملل متحد همچنین نسبت به عواقب بی‌توجهی به آموزش یک و نیم میلیارد کودک در سراسر جهان هشدار داد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا