اخبار
کد خبر : 11525 ۱۳۹۹/۰۹/۲۵   ۲۱:۰۶:۳۶

رئیس پلیس فتا استان متذکر شد
تصاویر شخصی در فضای مجازی؛ طعمه‌ای برای مجرمان سایبری

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: تصاویر شخصی در فضای مجازی، طعمه‌ای برای مجرمین سایبری است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: فردی که با سوء‌استفاده از تصاویر دختران جوان اقدام به ایجاد مزاحمت برای آنان می‌کرد توسط پلیس فتا شناسایی شد.

وی افزود: با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان سردشت مبنی بر اینکه از سوی افرادی ناشناس در فضای مجازی مورد مزاحمت قرار گرفته‌اند، موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که از تصاویر موجود در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی شاکیان سوء استفاده شده و در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام  موجب آبروریزی و هتک حیثیت کاربران شده است.

این مقام مسئول افزود: با اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت و این مجرم اینترنتی با مشاهده ادله قاطع پلیس به عمل خلاف قانون خود اعتراف کرد و تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی امری ضروری است، گفت: عدم توجه به حریم خصوصی در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و گرفتاری برای کاربران باشد.

نصرتی از شهروندان خواست، جهت دریافت مشاوره و گزارش هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتاwww.cyberpolice.ir  با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا