Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11519 ۱۳۹۹/۰۹/۲۵   ۱۰:۳۹:۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
ضرورت تحقق سوادآموزی واقعی/ بیش از 92.8 درصد جامعه هدف باسواد هستند

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد ارتقاء کیفیت در راستای تحقق «سوادآموزی واقعی»، نقطه عطف ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

به گزارش نای قلم، مهین منافی در جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی و ایجاد زمینه برای بهره‌وری از فرصت‌ها و امکانات برای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی ضروری است.

وی ادامه داد: نگاهی فراوظیفه‌ای، جامع‌نگر و یکپارچه و تشکیل گروه بهبود کیفیت سوادآموزی در سطح ادارات برای به کارگیری همه اندیشه‌ها و ساماندهی آنها باید همیشه انجام شود.

منافی با تاکید بر لزوم ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال، گفت: باید با برنامه‌ریزی نسبت به تحقق این هدف تا پایان برنامه ششم توسعه تلاش کنیم.

منافی ادامه داد: نظارت و رصد برنامه‌های سوادآموزی به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های این حوزه از اهم وظایف گروه بهبود کیفیت سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در استان طی سال‌های اخیر، در حال حاضر بیش از 92.8 درصد جامعه هدف نهضت سوادآموزی در رده سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند.

علی اکبر صمیمی از اجرای موفق طرح آموزش دختران روستایی در سال 98 گفت: در سال 98 استان آذربایجان غربی در شناسایی و جذب بی سوادان رتبه دوم کشور و در ارزیابی عملکرد فعالیت‌های سواد آموزی رتبه ششم کشور را کسب کرد.

این مقام مسئول در ادامه بر برگزاری امتحانات دوره های سوادآموزی در سراسر استان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا تاکید کرد.

معاون سواد آموزی استان با تاکید بر تداوم آموزش دوره های سواد آموزی استفاده از بسترهای مختلف ارتباطی متناسب با شرایط کرونایی، گفت: به منظور پیشگیری از بازگشت به بی سوادی و ادامه فعالیت های سوادآموزی و آموزش باید از بسترهای مختلف ارتباطی به شکل حضوری، نیمه حضوری و مجازی و ابزارهای قابل فهم برای افراد کم سواد و بی سواد متناسب با شرایط بهره برد.

کد خبرنگار:983125

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا