اخبار
کد خبر : 11509 ۱۳۹۹/۰۹/۲۴   ۱۱:۲۴:۴۳

امام جمعه ارومیه تاکید کرد
گشودن گره از کار مردم؛ بحث کلیدی در بحث پژوهش

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: یکی از مباحث مهم و کلیدی در بحث پژوهش باید گشودن گره از کار مردم باشد که ضروری است پژوهشگران مباحث و رفع مشکلات جامعه را در اولویت پژوهش قرار دهند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جشنواره تجلیل از 40 پژوهشگر و فناور برتر آذربایجان غربی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان انقلاب با تمام تلاش برای ضربه زدن به کشور آستین همت بالا زده اند که پژوهش و تحقیق برای بی اثر کردن این ترفندها بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه علم از ناحیه خداوند افاظه می شود و استاد و معلم زمینه را مهیا می کنند، بر استعانت از خداوند در عرصه تحقیق و پژوهش تاکید و اضافه کرد: اگر علم و تحقیقی با انگیزه الهی باشد خداوند نیز در حل مجهولات علمی و آسان کردن مسیر پژوهش یاری رسان خواهد بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیتی که اسلام به پژوهش و تحقیق دارد، تصریح کرد: پایه و اساس دین اسلام براساس تحقیق و پژوهش است به طوریکه همه فقها در رساله های عملی خود پذیرش دین اسلام و اصول دین بدون تحقیق و با تکیه بر تقلید را مجاز نمی دانند.

وی با اشاره به تاکید فراوان روایات و آیات عدیده قران بر دعوت به تفکر و تحقیق خاطرنشان کرد: اگرچه عبادت جز مهتری ترین مباحث در اسلام است اما طبق روایات یک ساعت  تحقیق و تفکر بر ۷۰ سال عبادت برتری دارد.

*ایران کشوری مقتدر و دارای نیروهای تلاشگر و صاحب فکر است

 همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه ارومیه نیز با اشاره به اینکه لازمه اقتدار در کشور توسعه علم و پژوهش است، گفت: اگرچه ارتقا قدرت دفاعی جز اولویتهای مهم هر کشوری است اما باید کشور در تمام عرصه ها مستقل باشد که لازمه این استقلال جز ار طریق علم و دانش و فناوری میسر نیست.

رحیم حب نقی با اشاره به کسب موفقیت اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه در بین اساتید یک درصد بین المللی افزود: ۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرارگرفتند که این امر موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ایران کشوری مقتدر و دارای نیروهای تلاشگر و صاحب فکر است که می توانند با کار جهادی بستر توسعه را بیش از پیش مهیا کنند و دشمنان را با موفقیتهای روزافزون در عرصه های مختلف متحیر کنند.

بهرام دلیر نقده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش نیز در این مراسم عملکرد دانشگاههای استان طی یکسال گذشته در حوزه پژوهش و فناوری  را ارايه داد.

همچنین در این مراسم پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری قرائت شد.

در قسمتی از این پیام آمده است: اولویت بندی پژوهش های انجام شده در راستای نیازهای توسعه ای با انجام پژوهش‌های کاربردی، تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی، و رفع نیاز استان با تمام قابلیت های موجود از طریق پیوند دادن دانشگاه با حوزه های اجرایی از جمله موضوعات اساسی است که می تواند بیش از پیش موجبات اثربخشی پژوهش برای توسعه را فراهم سازد.

اینجانب ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این جشنواره و تبریک به برگزیدگان، هفته پژوهش و فناوری را به تمام اساتید، دانشجویان، پژوهشگران ، مدیران و فعالان این حوزه، تبریک می گویم و توفیق روزافزون ایشان را در تامین اهداف راهبردی کشور عزیزمان ایران از خداوند متعال خواستارم.

در حاشیه این مراسم همچنین از پایگاه اینترنتی «مرکز تجاری سازی فن آوری های دانش بنیان دانشگاه اورمیه» رونمایی شد.

این پایگاه اینترنتی با معرفی دست آوردهای پژوهشی و دانش بنیان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان، مسیر تجاری‌سازی این یافته‌ها را هموار می کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا