اخبار
کد خبر : 11489 ۱۳۹۹/۰۹/۲۲   ۱۰:۵۴:۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:
864 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به آذربایجان غربی اختصاص یافت

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از اختصاص 864 میلیارد تومانی اعتبار هزینه‌ای به استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی در گفتگوی خبری اظهار کرد: برخلاف تصور سنتی که گفته می شد بودجه صرفاً سند دخل و خرج کشور است، در عصر جدید بودجه آئینه تمام نمایی از نقشه راه کشور است که مقدرات کشور را برای یک سال آینده در حوزه های مختلف مشخص می کند.

وی با اشاره به رویکرد های کلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در شش محور عمده خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، تقویت و حمایت از تولید داخلی به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح های زیربنایی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالاهای اساسی و تسریع در تکمیل طرح های عمرانی با اولویت مناطق محروم از هدف گذاری های عمده در لایحه بودجه سال آینده می باشد.

حضرتی در خصوص جایگاه استان آذربایجان غربی در لایحه بودجه 1400 گفت: به دلیل استحقاقی که استان آذربایجان غربی دارد و همچنین تبیین مناسب شاخص ها و تعامل خوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران ارشد استانی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزراتخانه ها، جزء استان هایی هستیم که سهم بیشتر و مطلوبتری از بودجه 31 استان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه 929 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری 43 درصد رشد داشته است. همچنین سقف کل بودجه کشور 2435 هزار میلیارد تومان هست که نسبت به سال گذشته از 20 درصد رشد برخوردار است.

حضرتی از رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال خبر داد و بیان کرد: در حالی که این رقم، در سال جاری یک هزار و 400 میلیارد تومان بود، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص رتبه آذربایجان‌غربی در اختصاص بودجه‌های عمرانی استانی و مجموع استانی و ملی بین ۳۱ استان کشور گفت: این رتبه در حوزه بودجه عمرانی استانی، ششم، و در بودجه عمرانی کل، هفتم است.

حضرتی درباره اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته به آذربایجان‌غربی در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: 864 میلیارد تومان اعتبار هزینه ای اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، مبلغ 9 هزار و 800 میلیارد تومان نیز برای دستگاه های دارای اعتبارات هزینه ای ملی در استان پیش بینی شده است.

وی همچنین در پاسخ به شبهات رسانه‌ای درباره بودجه احیای دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: سوالات پیش آمده برای رسانه های استان به دلیل بررسی تنها یکی از ردیف های لایحه بودجه 1400 برای یک دستگاه اجرایی و مقایسه اشتباه آن با اعتبار کلی احیای دریاچه ارومیه در سال جاری بوده است.

حضرتی افزود: در دولت تدبیر و امید، اعتبارات مربوط به احیای دریاچه ارومیه و پروژه‌های مربوط به آن در همه‌ی سال‌ها از محل منابع مربوط به مواد  ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور و از سال گذشته از محل ماده ۱۷ همان قانون و همچنین صندوق توسعه‌ی ملی پیش بینی، تصویب و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پایان با قدردانی از دغدغه و حساسیت رسانه‌ها به موضوع احیای دریاچه ارومیه و همچنین مباحث لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۰ گفت: رسانه‌ها و همینطور دیگر صاحب نظران در صورت ابهام و سئوال در خصوص موضوعات لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۰ از کانال رسمی آن که سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، پیگیری کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا