اخبار
کد خبر : 11482 ۱۳۹۹/۰۹/۲۰   ۱۸:۱۱:۲۵

آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان؛
هیچ شهر آذربایجان غربی قرمز نیست

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از بهبود وضعیت شهرستان‌های قرمز استان به واسطه رعایت دستورالعمل‌ها و ایجاد محدودیت‌های بهداشتی خبر داد .

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: با توجه به همکاری ارزنده مردم استان و همه اقشار از جمله بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت های مقابله با بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های قرمز استان به نارنجی و شهرستان های سردشت و شاهین دژ به زرد تبدیل شد .

وی افزود: همکاری خوب مردم استان در رعایت محدودیت‌های کرونایی که از سه هفته پیش اجرایی شده، خوشبختانه اثربخش بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز تکاب، چایپاره و شوط به نارنجی و شهرستان های سردشت و شاهین دژ به زرد  برخی از محدودیت‌هایی که ویژه مناطق قرمز و نارنجی هستند، لغو می‌شود .

آقازاده با تشکر از مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ناظر و مجری با توجه به اثربخشی این تلاش‌ها در بهبود وضعیت شهرستان‌های قرمز استان، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت در شرایط فعلی دو راه پیش روی ماست، یا از وضعیت نارنجی به سمت زرد و نهایتاً سفید گام برداریم یا اینکه به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم که مطلوب نخواهد بود .

او با اشاره به احتمال لحظه‌ای تغییر در شرایط به دلیل کم بودن فاصله با وضعیت قرمز، یادآور شد: اگر حساسیت مردم کاهش یافته و عادی‌انگاری شود و پروتکل‌ها رعایت نشود، در مدتی کوتاه و به سرعت ظرف چند روز وضعیت به قرمز تغییر خواهد کرد ولی اگر مردم با همین حساسیت مراقبت کنند ممکن است به وضعیت زرد و یا حتی سفید تبدیل شویم، از این رو از مردم خواهشمندم عمل به پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و خودداری از دورهمی‌های خانوادگی همچنان در برنامه خود داشته باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ادامه داد: بازگشت به شرایط قرمز علاوه بر تهدید بیشتر جان و سلامت به دلیل اعمال محدودیت‌های اجتناب‌ناپذیر برای مردم مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اداری جدی ایجاد خواهد کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح فردی و اجتماعی، به زودی شاهد حرکت به سمت وضعیت زرد و سفید باشیم.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا