اخبار
کد خبر : 11480 ۱۳۹۹/۰۹/۲۰   ۱۸:۰۱:۵۶

معاون استاندار:
۱۱ شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ شهر استان فاقد کتابخانه است، گفت: ایجاد و احداث کتابخانه در این شهرها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، علی مصطفی امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی در استان باید نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی فعالیت می‌کند و به خاطر ماهیتی که دارد به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را حل کند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در حل مشکلات این نهاد کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی افزود: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی روند توسعه‌ای در بسیاری از کشورها، فرهنگ کتابخوانی است.

وی زیربنای توسعه کشور را علم و دانش عنوان کرد و ادامه داد: مسیر پیشرفت کشور از مسیر علم و دانش و فرهنگ می‌گذرد و در این راستا نقش توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.

مصطفوی با قدردانی از اجرای طرح کتاب پیک توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: برای اولین‌بار طرح "کتاب‌پیک" ویژه اعضای کتابخانه ها ارومیه و بوکان اجرا می شود و در این طرح، درخواست امانت کتاب طی تماس تلفنی دریافت شده و منابع درخواست شده با پیک و ‌با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحویل اعضا داده می شود.

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حس مسئولیت و همراهی مردم در زمان اجرای محدودیت‌های دو هفته اخیر، گفت: خوشبختانه با ایجاد محدودیت‌های انجام شده، دو شهرستان سردشت و شاهین دژ در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی قرار گرفته و تمام شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: تثبیت شرایط موجود و کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه نیازمند عزم ملی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط تک تک افراد جامعه است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا