اخبار
کد خبر : 11469 ۱۳۹۹/۰۹/۱۹   ۱۸:۰۶:۴۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان متذکر شد
فضای مجازی؛ عامل کم رنگ شدن کتابخوانی

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ورود جامعه به فضای مجازی و بهره‌مندی از اطلاعات مقطعی و منقطع گرایش به کتابخوانی را کم کرده است ولی انسان‌های اندیشمند از واقعیت کتاب غافل نیستند.

به گزارش نای قلم، مهین منافی در دیدار مدیرکل و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: باید در دانش آموزان جذبه های مشابه موجود در فضای مجازی در بخش کتابخوانی نیز ایجاد شود تا نوجوانان و جوانان از این همراه ارزشمند باز نمانند.

وی افزود: در کنار بستر فضای مجازی، ترغیب دانش‌آموزان به سمت کتابخوانی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: این موضوع باعث شده که دانش و باورهای آیندگان عمیق نباشد دانش‌آموزان هرچقدر با کتاب مانوس باشند موفق‌تر و آگاهی‌های آنان ریشه‌دارتر خواهد بود.

منافی ادامه داد: تعریف همیار کتاب می‌تواند دراین زمینه مفید باشد و نوجوانان و جوانان می‌توانند با حضور در کتابخانه ها و همکاری با کتابداران از مزیت‌های کتاب و کتابخوانی برخوردار و با آنان اشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر چقدر جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کند جرم جنایت کاهش می یابد و کتاب باعث توسعه فکری و ذهنی جامعه می شود و آموزش‌های ماندگار در جامعه می شود.

این مقام مسئول افزود: احساس نیاز برای کتابخوانی و مطالعه باید در جامعه ایجاد شود و آموزش و پرورش در این زمینه باید پیشتاز باشد چراکه کتابخوانی لازمه پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار گفت: آماده ایم در قالب تفاهم نامه ای با پذیرش عضویت به صورت نیم بهای دانش آموزان در ترغیب این قشر به سمت مطالعه گام‌های لازم برداشته شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا