اخبار
کد خبر : 11468 ۱۳۹۹/۰۹/۱۹   ۱۷:۴۴:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
بستری یک هزار و پنج نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و پنج نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۳۴ نفر مشکوک بوده و ۵۷۱ نفر نیز ابتلای قطعی به کرونا دارند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: بیش از ۹۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا هستند.

وی افزود: پس از ماه‌ها که روند افزایشی و نگران‌کننده مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی وجود داشت، طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته، فوتی‌های روزانه ناشی از کووید ۱۹ در استان، یک رقمی شده و به هفت نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و کمتر از ۱۵۰ نفر بستری شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: روند شیوع و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی نزولی است ولی رعایت نکردن موارد و دستورالعمل های بهداشتی، این روند را به سرعت می تواند تغییر دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: همه ما ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا شاهد خیز جدید نباشیم.

وی ادامه داد: ۲۷۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که از این تعداد نیز، ۶۹ نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده گفت: کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۶۷ نفر رسیده که امیدواریم شاهد قطع یا روند بسیار کُند در این حوزه باشیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا