Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11440 ۱۳۹۹/۰۹/۱۶   ۱۷:۱۶:۰۷

در مراسم گرامیداشت روز دانشجو عنوان شد؛
ضرورت زنده نگه داشتن امید به آینده توسط مسوولان/ دانشگاه‌ها باید نقاد باشند

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسوولان باید امید به آینده را زنده نگه دارند، هم در وجود خود و هم در جامعه و اگر این مسئله از بین برود نمی توانیم مسیر تعالی را به درستی ادامه دهیم.

 به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی، روسای دانشگاه‌ها و فرماندهان بسیج که به مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود، اظهار کرد: باید مسئله امید به آینده در جامعه رواج پیدا کند.

 وی ادامه داد: دوری از تنبلی برای رسیدن به تعالی در راس انجام امورات باشد زیرا جهاد و تلاش لازمه رسیدن به هدف است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید حرکت ما در دانشگاه و خارج از دانشگاه به سمت عبادت خداوند متعال و همه حرکت‌های ما بابد در مسیر تعالی بشر باشد.

 امام جمعه ارومیه بیان کرد: باید حرکت ما به گونه ای باشد که زندگی آخرت را ترجیح دهیم بر زندگی دنیوی و هر تصمیم که در دانشگاه گرفته می شود باید برای زندگی اخروی باشد.

وی تاکید کرد: بحث مباحث فرهنگی در دانشگاه مورد توجه است وباید فرمایشات رهبری در این خصوص در دانشگاه‌ها بازخوانی و ترویج داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: دانشجو، به طور طبیعی روشنفکر است، جزو گروه‌های‏ روشنفکری است و نسبت به اوضاع جاری کشور، صاحب نظر و صاحب فکر و صاحب عقیده است و می‏خواهد اظهار نظر بکند.

محمدمهدی شهریاری افزود: از بیان روشن، شفاف و نقادانه دانشجو نسبت به عملکرد دولت بویژه در استان خوشحال می‌شویم و این آزادی بیان جزء افتخارات انقلاب اسلامی است، دانشگاه‌ها باید نقاد باشند، دانشگاه‌ها باید پرسشگر باشند و دولت را نقد کنند، هیچ تردیدی در این بحث وجود ندارد البته این امر باید با اطلاعات کافی باشد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات عمدتا ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن اما در این استان دولت علاوه بر توجه ویژه به مباحث دانشگاهی از جمله پارک های علم و فناوری و استارت آپ ها در زمینه تامین زیرساخت های اساسی از جمله احیای دریاچه ارومیه گام های اساسی برداشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه و دانشجو با بیان حقایق، باید امیدآفرینی کرده و در این مسیر، پیشرو باشد.

 شهریاری تصریح کرد: فرهنگ زیربنای اساسی جامعه است و برای تقویت فعالیت های فرهنگی در محیط دانشگاه باید بیش از پیش تلاش کرد.

 وی بیان کرد: دشمن از رشد علمی کشور واهمه دارد و به شهادت رساندن محسن فخری‌زاده نیز در همین راستا بوده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا