اخبار
کد خبر : 11429 ۱۳۹۹/۰۹/۱۵   ۰۹:۵۷:۳۱

از امروز؛
سامانه جدید بارشی وارد آذربایجان غربی می شود

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، مهدی کریمی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد از اواخر وقت امروز شنبه ۱۵ آذر ماه سامانه بارشی وارد استان می شود و فعالیت این تا اوایل روز دوشنبه هفته جاری در سطح استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بارش‌ها به صورت باران و برف و بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی استان رخ خواهد داد.

کریمی تصریح کرد: ریزش هوای سرد و مه گرفتگی در سطح استان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

به گفته وی کاهش دید در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی همچنان مشاهده می‌شود و لازم است تا رانندگان در ترددهای خود به این موارد توجه داشته باشند.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دما در مرکز استان بین یک درجه زیر صفر و ۲ درجه بالای صفر در نوسان بود، اظهار کرد: چالدران با ۶ درجه زیر صفر سردترین و پلدشت با هشت درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان نسبت به آب گرفتگی و لغزندگی معابر و جاده‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی دور از انتظار نیست، افزود: صاحبان مزارع و باغات نسبت به زهکشی و پاک سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، کشت نکردن محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف جهت جلوگیری از خسارت برف و باران شدید و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا