اخبار
کد خبر : 11426 ۱۳۹۹/۰۹/۱۴   ۲۰:۴۱:۵۳

مدیرکل دامپزشکی استان:
هرگونه تلفات غیرعادی طیور جدی گرفته شود

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: هرگونه تلفات غیرعادی طیور جدی گرفته شود و موارد در صورت بروز بلافاصله به نزدیکترین شبکه دامپزشکی گزارش داده شود.

به گزارش نای قلم، سیدامید خلیل زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان در حال انجام است و اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان آمادگی کامل به منظور مواجهه با هرگونه وقوع بیماری احتمالی را دارند.

 وی با اشاره به ورود سامانه‌های پر فشار و سرد در استان به منظور جلوگیری از بیماری های مرتبط با فصل سرما به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، از فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت های مرغ مادر تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی طیور بومی و سایر ماکیان بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: مراقبت و پایش‌های لازم در سطح مرغداری‌ها، واحدهای طیور بومی و همچنین تالاب ها با توجه به خطر بالای انتشار بیماری در زیستگاه‌های پرندگان، از جمله اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و مبارزه از این بیماری است که به صورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می‌شود.

خلیل‌زاده از مرغداران فعال استان درخواست کرد، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای، بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی به ویژه در این زمان که فصل مهاجرت پرندگان است و خطر شیوع بیماری و ماندگاری ویروس بیشتر است، توجه ویژه و اهتمام جدی داشته باشند.

وی با هدف جلوگیری از انتقال عامل بیماری به طیور بومی و یا واحدهای صنعتی و گسترش آن تاکید کرد هر گونه بروز تلفات غیرمتعارف در طیور بومی در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا خانه‌های بهداشت گزارش شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین بر محصور کردن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز، اعلام گزارش هر گونه تلفات غیرمتعارف، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید در واحدهای صنعتی توسط مسئول فنی بهداشتی و یا مدیریت واحد به نزدیکترین اداره دامپزشکی و ممنوعیت خرید و فروش طیور بومی به صورت دوره‌گردی تاکید کرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا