اخبار
کد خبر : 11416 ۱۳۹۹/۰۹/۱۳   ۱۰:۳۴:۲۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد
تلفن همراه؛ بیشترین شکایات مردم آذربایجان غربی

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی گفت: بیشترین شکایات مردم استان در هشت ماه گذشته در حوزه تلفن همراه با 21 درصد، تلفن ثابت 10 درصد، خدمات پستی 2.38 درصد و دفاتر پیشخوان 2.69 درصد بوده است.

به گزارش نای قلم قاسم جلیلی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: طی یک سال گذشته اوج پهنای باند مصرفی استان به ۴۶۶ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دو برابر است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی در استان سه ترابایت است که دو ترابایت از ظرفیت مذکور به دیتای استان  اختصاص یافته است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اینترنت به بیشترین مطالبه مردم استان تبدیل شده است، عنوان کرد: در سامانه 195 که سامانه ارتباط با مردم است چهار درصد مطالبات مربوط به اینترنت است.

جلیلی نژاد با اشاره به آمار تفکیکی شکایت‌های انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، افزود: بیشترین شکایت ثبت شده با 35 درصد مربوط به مخابرات منطقه، 18 درصد مربوط به همراه اول، 12 درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک، شش درصد مربوط به پارس آنلاین، 11 درصد مربوط به های‌وب، دو درصد مربوط به رایتل و 12 درصد مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

جلیلی‌نژاد گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه‌ای است.

وی افزود: در مورد تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان 195 پیامک کنند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت 72 ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا