اخبار
کد خبر : 11403 ۱۳۹۹/۰۹/۱۱   ۱۸:۳۵:۳۳

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
کاهش تقاضا و ایجاد تعادل نسبی در بازار مرغ

 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: عرضه روزانه ۶۰ تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف شهروندان موجب کاهش تقاضا برای آن و ایجاد تعادل نسبی در بازار شده ‌است.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: از روز جمعه، روزانه ۲۰ تن گوشت گرم مرغ و ۴۰ تا ۴۲ تن گوشت منجمد مرغ در استان عرضه می‌شود که شاهد تاثیر مشهود آن در بازار هستیم.

وی با اشاره به ادامه روند توزیع گوشت مرغ تا تعادل کامل قیمت ها در بازار بیان کرد: از ۲۵ آبان تا پنجم آذرماه جاری، کمبود در بازار احساس شد که با تدابیر بکار گرفته شده میزان گوشت مرغ تولیدی از ۲۳۰ تن در روز به ۲۵۰ تن جهت کاهش تقاضا در بازار افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ تن گوشت گرم آماده مصرف و مازاد تولیدی به صورت منظم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه منتقل می‌شود تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت گوشت گرم مرغ ۲۴۰ هزار ریال است و تا دستیابی به قیمت مصوب بازار که ۲۰۴ هزار ریال است توزیع مازاد برمصرف در استان ادامه دارد.

جلیلی بیان کرد: قیمت مصوب مرغ منجمد آماده طبخ برای مصرف کننده ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده‌است که با اخد حواله از سازمان صنعت، معدن و تجارت توسط عاملان توزیع می‌شود.

سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است که آذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری است و این استان جزو استان‌های دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا