اخبار
کد خبر : 114 ۱۳۹۴/۰۴/۰۷   

اتمام طرح‌های گردشگری منوط به تخصیص اعتبار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طرح‌های گردشگری و مرمتی در حال اجرا در استان از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردارند و اتمام این پروژه‌ها منوط به تخصیص اعتبارات لازم است.

به گزارش ناي قلم، جلیل جباری پس از بازدید از پروژه‌های این اداره کل در جنوب استان اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم  فنس کشی تپه حسنلو و کمپینگ گردشگری یئدی گوز نقده و  همچنین کمپینگ گردشگری اژدها بلاغی اشنویه  در سال آینده به اتمام می‌رسد.

پیشرفت 80 درصدی فنس کشی تپه باستانی حسنلوی نقده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در بازدید از کارگاه تپه حسنلو، از پیشرفت 80 درصدی فنس کشی  این محوطه خبر داد و افزود:  این اداره کل در راستای حفاظت و صیانت از بقایای معماری و جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و همچنین ساماندهی هدایت گردشگران برای بازدید از این محوطه ارزشمند تاریخی اقدام به فنس‌کشی به صورت پرتابل كرده است.

وی افزود: این فنس‌کشی به گونه‌ای است که با حداقل خاک‌برداری انجام گرفته و در فاز اول به طول تقریبی يك هزار و 200 متر و در فاز دوم نیز 800 متر  با لحاظ راه باغی روستایی و اهالی سکنه دو روستای امینلو و حسنلو اجرا می‌شود.

جباری با بیان این که پروژه مذکور بر اساس اعتبار  دو میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی و استانی سال 93 در حال اجرا است، افزود: تهیه نقشه توپوگرافی در راستای تعیین عرصه و حریم تپه، روشنایی و نورپردازی از داخل فنس نیز از جمله برنامه‌هایی است که قصد داریم همزمان با فنس کشی و یا در برنامه سال‌های آتی قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین در بازدید از کمپینگ گردشگری یئدی گوز نقده نیز  اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع در حال احداث است و تا کنون از پیشرفت 45 درصدی برخوردار بوده و در صورت تخصیص اعتبار مناسب تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

صرف بیش از دو میلیارد و 440 میلیون ریال جهت تکمیل کمپینگ گردشگری یئدی گوز نقده

وی بیان داشت:  بر اساس اعتبارات سال‌های گذشته بیش از دو میلیارد و 440 میلیون ریال  جهت خاک‌برداری، تسطیح محوطه، احداث دیوار محوطه در دو سکو و تکمیل سکوی اول که شامل سنگ فرش، جدول کشی، احداث آلاچیق به تعداد پنج سکو و  نصب چراغ‌های روشنایی در راستای ایجاد مکانی برای استراحت موقت گردشگران هزینه شده است.

جباری اضافه کرد: احداث دو واحد سوئیت هر کدام به متراژ 50 متر مربع، یک واحد کافه سنتی و غذاخوری به مساحت 150 متر مربع و تکمیل سکوی  شماره دو از جمله برنامه‌هایی است که در صورت تخصیص اعتبار در سال‌های آتی اجرائی می‌شوند.

پیشرفت 70 درصدی کمپینگ گردشگری اژدها بلاغی اشنویه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ادامه بازدیدهای خود  از کمپینگ گردشگری اژدها بلاغی در محور ارومیه اشنویه نیز دیدن کرد و از پیشرفت 70 درصدی این پروژه خبر داد و افزود: این طرح نیز همانند دیگر طرح‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته اعتباری بالغ بر  دو میلیارد و 650 میلیون ریال جهت تکمیل این پروژه هزینه شده است، افزود: احداث 4 آلاچیق مسقف، سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، نمازخانه و فروشگاه صنایع دستی به مساحت 80 متر مربع از جمله طرح‌هایی است که در این پروژه اجرائی شده‌اند.

جباری اضافه کرد: در نظر داریم تا در صورت تخصیص اعتبارات دو  واحد سوئیت اقامتی ارزان قیمت هرکدام به مساحت 50 متر مربع، کافه و غذا خوری سنتی به مساحت تقریبی 120 متر مربع نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا